tirsdag den 11. januar 2011

Kyssemund...

Ja, det er hvertfald det jeg arbejder mig hen imod istedet for en rynket og tør hønserøv:)
2 stk. Mentholatum til 22-23 kr. i Føtex og en Avene "Cold Cream" læbepomade til 65 kr. fra Apoteket.
Prisforskellen er til at få øje på, men der er nu også lidt forskel i luksus-følelsen.
Mentholatummen svider lidt på læberne, dufter kraftigt og friskt af mentol, har solfaktor og så virker den rigtig fint.
Efter et par ture er mine læber bløde og gennemfugtede. Ja tak!
Læbepomaden fra Avene er lidt mere lækker med den milde duft og meget cremede konsistens.
Den har også solfaktor, gør læberne silkebløde og så er den meget behagelig at have på, for den klistre ikke. Det synes jeg mentholatummen gør, altså klistre:)
Så nu burde jeg være godt dækket ind- Kristian får nu nok den anden mentholatum, for den er ganske mande-venlig også:)

Jeg har nået næsten alle punkterne på dagens liste inkl. at jeg næsten er færdig med min opgave.
Mangler lige de sidste finjusteringer, så er den der Skønt!
Aftensmaden har jeg ikke lavet og Emma kom ikke i frisørstolen, for Kristian er syg og har været hjemme.
Istedet har jeg været sygepasser, hentet medicin og junk på MacD, for det var det eneste han havde lyst til.
Kristian har sån set været syg de sidste 4 uger on-off, men ligesom de fleste mænd lider han af læge-fobi.
Han hoster, er snotforkølet, feber og generelt rigtig utilpas og bleg.
Oven i, så bliver jeg vækket flere gange hver nat, fordi han hoster, snorker eller pudser næse, så igår truede jeg ham med sofaen hver nat, hvis han ikke ringede til lægen. Det virkede da heldigvis!
Nu får han en ordenlig antibiotika-kur, så vi må håbe det tar det (ellers mente Kristians spøjse læge ikke, at han kunne gøre noget for ham, haha)
Måske jeg når at få presset de appelsiner. Hvis jeg kommer fri af stolen:)

10 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Så må han se at blive rask, så du kan afprøve kyssetøjet på ham! :-D

God bedring til kæresten!

MissMuffin sagde ...

Ja, for så "charmerende" som han er for tiden, så får han ikke mange kys de her dage:)

Maj sagde ...

Godt du fik købt de læbepomader, for en tør hønserøv er bestemt ikke ønskværdigt at rende rundt med - ha ha ha... sikke nogle billeder det sender til min nethinde!

Man vænner sig meget hurtigt til mentholatumen, og den der stikkende fornemmelse forsvinder helt, når du bruger den regelmæssigt! Jeg har aldrig prøvet den anden du har købt, den kan være jeg kommer ud af min "comfort-zone" og afprøver den :)

Og rigtig god bedring til din stakkels Kristian - prøv at losse ham til lægen, så han kan få noget penicilin eller noget andet mod dårligdom...

- Maj

MissMuffin sagde ...

Maj, skønne billeder ikke:)
Jeg har desværre udstyret med sart hud, så i perioder skal jeg nærmest ligge i blød i creme!
Duften af mentol er nu heller ikke slem, den er bare frisk og skarp og lufter så dejligt, så den skal jeg nok vænne mig til- det er jo en gammel klassiker..
Den er ret lækker, den fra Avene. Mangler du en god og fed bodylotion kan deres cold cream også anbefales, begge har sån lidt en "balsam-effekt" på huden.
Lægen mener vidst, at Kristian er en af ofrene for den kolde lungebetændelse, så han har fået en 10-dages antibiotika-kur med nogle ordenlige piller. Lad os håbe, at det kan tage det!

Anonym sagde ...

God bedring med ham - og godt du fik ham til lægen! Kæresten skal du også næsten altid true mig med bål og brand, inden jeg går til lægen :-)

Jeg synes at jeg kan blive helt afhængig af den prikkende fornemmelse. Jeg købte noget Neutrogena Lip Rejuvanating læbepomade for noget tid siden, der har sådan en prikkende fornemmelse - og nu savner jeg det....

Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Birthe, det er simpelthen så irriterende. Allerede her til morgen ser han lidt bedre ud, så det skulle han nok ha overvejet noget før..
De siger også, at man kan blive afhængig af læbepomade, så pas du nu heller på, haha:)

Anonym sagde ...

Hey miss muffin!
Godt du fik tid til at köbe div.s laebepromader.Man kan ikke leve uden i disse dage.
C.O. Bigelow kan man kun köbe hos Hill-street.dk,men tror at Matas har en kopi(ved så ikke om den er lige så god).Når du har tid(brug for en pause),skulle du pröve,at smutte forbi deres side,de har mange skönne ting.God bedring til kaersten din-Happy day Trille

MissMuffin sagde ...

Hej Trille

Det var også Rosebud-salverne jeg tænkte på, så det er ikke helt det samme.
De har mange lækre sager derinde, helt bestemt.
Jeg mener, at man kan købe C.O. Bigelow i engelske apoteker til meget fine priser, ved du om det er rigtig? Kristian skal til London i nærmeste fremtid og så kunne han måske få ordre til at hamstre lidt til mig:)

Anonym sagde ...

Hey!
Tror ikke du/Kristian kan købe Bigelow i London.Mener kun du kan købe det hos Hill-Street i hele Europa.De har vist agenturet på Bigelow.Hvis I skal til USA kan du købe det næsten alle steder.
Håber du bliver færdig med din opgave i dag.
Hvordan går det med dine muffins?
Jeg har en super skøn opskrift,hvis du stadigvæk mangler.
Happy day
Trille

MissMuffin sagde ...

Nå okay...
Det var kedeligt, så tror jeg ikke, at jeg får dem prøvet..
Opgaven er færdig, så det er skøøønt!