tirsdag den 25. januar 2011

Fettuccine med jordskokkecreme

Jeg er blevet ret vild med jordskokker, så jeg måtte prøve denne opskrift fra "Sund på den fede måde" af Lone Kjær.
Det smager rigtig godt, men er en rigtig tung ret.
Laver jeg den igen, så bliver det med mindre flødeost, måske 100-150 g, så tror jeg det bliver rigtig godt.
De søde jordskokker smager rigtig godt sammen med den skarpe ost og salte bacon, men kan også spises som en vegetarret med ristede og saltede græskarkerner på toppen.

Fettucine med jordskokkecreme (4 pers.)
300 g. fettuccine
700 g. jordskokker
200 g. philidelphia light
1 dl. grøntsagsboullion
salt, peber

Tilbehør:
200 g. bacon i tern
Friskrevet parmesanost
Persille

Skrub jordskokkerne rigtig godt og skær evt. dårlige pletter fra. De skal ikke skrælles.
Tør dem i et rent viskestykke og kom dem på en bageplade med bagepapir- skær de store i mindre stykker, hvis der er stor forskel på dem.
Bag dem 30-40 min. ved 200 grader, til de er helt møre.
Kog pastaen og steg baconen sprød.
Kom de bagte jordskokker i en blender eller en foodprocessor sammen med philidelphia og boullion.
Kør sammen til en tyk creme og smag til med salt og peber.
Vend cremen sammen med den afdryppede pasta og server med parmesan, persille og sprødstegt bacon.

9 kommentarer:

Xenia sagde ...

Det lyder da lækkert. Og anderledes :)

Jeg har givet dig en award! :) Du kan læse mere her

MissMuffin sagde ...

Det smager også rigtig lækkert:)
Tak, jeg får kigget på det:)

Piskeriset sagde ...

Uhm! Det lyder rigtig lækkert :-)

Garn, hund & kat sagde ...

Lyder lækkert. Må prøve her - på søndag tror jeg hvor ny madplan starter

MissMuffin sagde ...

Piskeris, det er det også:)
Jordskokker smager jo faktisk vildt godt!

Garn, hund & kat, det var en god ide.
Det smager rigtig lækkert, men skru ned for osten, den er li voldsom nok:)

Anonym sagde ...

Det ser godt ud! :-) Jeg tror også at jeg har lavet den, eller i hvert fald noget der ligner....


Mange hilsner
Birthe

MissMuffin sagde ...

Birthe, det må jeg heller lige kigge efter:)

Unknown sagde ...

Hvor lækkert! Jeg er vild med jordskokker, desværre er jorden for hård til at jeg kan få gravet de skokker op der er i min køkkenhave. Øv !
Ha en god dag
:-)

MissMuffin sagde ...

Det kunne jeg godt forestille mig, for der er jo vildt koldt!¨
Du må vente på bedre vejr:)