lørdag den 28. marts 2009

Durumboller med hytteost og gulerod..

Idag har jeg bagt disse lækre og nemme boller, så der er lidt at tage med hjem til mor imorgen- de er blevet så forvænnede:)

Durumboller med hytteost og gulerod ( ca. 10 stk)

1 pk gær
3 dl lunken vand
1 spsk olivenolie
1 bæger hytteost af 200 g
3 revne gulerødder
100 g durummel
300 g hvedemel

Rør gæren ud i vand og olivenolie.
Tilsæt de øvrige ingredienser og rør dejen til den er sammenhængende, men meget klistret!
Lad den hæve til ca dobbelt størrelse- jeg lod den stå ca 1 time.
Form til boller så godt som det nu kan lade sig gøre, og lad efterhæve ca 15 min.
Bages ved 225 grader i ca 12-15 min.


Jeg har prøvesmagt en enkelt og synes de smager rigtig godt, men den endelige dom må falde imorgen:)

3 kommentarer:

Miss Midtjylland sagde ...

uuuhmn.... vi sidde rog venter på pizza... men vi vil hellere have en af dem dér :-)

MissMuffin sagde ...

Pizza er nu også godt, men kun engang imellem:)
Tror de her vil være rigtig gode med parmaskinke og salat. Mums..

Anonym sagde ...

Vi glæder os til at smage - men glæder os allermest til du kommer hjem :-)) din mor..