tirsdag den 10. marts 2009

Super nem aftensmad...

Idag skulle aftensmaden være super nem, og det blev den med kun 4 ingredienser: frisk pasta med ost, et glas færdiglavet tomatsauce, et par friske cherrytomater og friskhøvlet parmesanost, pyntet med et par blade basilikum.
Jeg er vild med færdiglavet tomatsauce, det smager godt og er super nemt. Favoritten er Dolmios "Taste of...." som fåes i flere varianter. Idag blev det "Taste of Sorrento" med cherrytomater og parmesan. De skulle eftersigende være uden en masse tilsætningstoffer, men man skal nok ikke altid tro på alt hvad man læser:)

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhm, klassisk dejlig aftensmad, når man ikke orker det helt vilde - det tager vi også nogle gange. Dolmio har også en økologisk classico - den er meget lækker og helt uden E-numre :O)

Vibeke sagde ...

Det ser da bare rigtig dejligt ud! og en rigtig god løsning, når det skal gå lidt kvikt, det kunne jeg også godt finde på, bortset fra, at jeg sikkert ville lave tomatsaucen selv, jeg kan hverken tåle eller lide smagsforstærkere, og jeg aner ikke om der er nogen i sådan et glas, det burde der ikke være, for tomaterne giver smag nok i sig selv.
Mvh. Vibeke

MissMuffin sagde ...

Ja, det er rigtig lækkert:)
Ifølge ingredienslisten bagpå indeholder den ikke andet en grøntsager og krydderurter, men i og med der også står "tomatpure", så kan den jo ligge noget gemt der.Ellers må man jo købe den økologiske:)

Vibeke, kan man lave en tomatsauce selv der kan tåle at blive frosset eller konserveret?
Jeg bruger tomatsauce i flere retter nemlig.