onsdag den 11. marts 2009

Fyldte snackpebre i fad...

Idag har vi fået fyldte snackpebre i lækker sauce med ris til, smagte rigtig godt. Pebrene bliver rigtig lækre når de får den lidt brankede overflade og har alligevel stadig lidt "bid"...
Opskriften er til ca 3 personer, der er hvertfald til en portion mere imorgen.

Fyldte snackpebre i fad:

3 snackpebre (sørg for de ikke er alt for krumme)
Ca 300 g hakket oksekød
½ "blok" fetaost, det må være ca 100 g
Ca 10 friske basilikumsblade
2 store tsk avjar relish
1 æg
salt, peber
1 ds hakkede, flåde tomater
Lidt fløde

Rør oksekødet med fetaost, avjar relish, æg, hakkede basilikumsblade og lidt salt og peber.
Flæk peberfrugterne på langs og rens dem med en spids kniv.
Rør dåsetomaterne med en smule fløde, og hæld det i bunden af et ildfast fad.
Fyld de halve peberfrugter med oksefarsen, og kom dem i fadet med farsen nedad.
Bages ved 200 grader i ca 30 min til de er mørke på overfladen.

Farsen kan også tilsættes hakkede chamoignon, løg, hvidløg osv alt efter hvad køleskabet nu indeholder.
I aften var der dessert: hjemmebagte pandekager med vaniljeis fra Ryå. UHM...

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det ser lækkert ud. Elsker peberfrugter og feta sammen ;) Men min mand er ikke vild med feta så det er udelukket :D

MissMuffin sagde ...

Øv også:) Men måske fetaen kunne erstattes med friskrevet parmesan istedet?

Irene sagde ...

Uhmmmm...hvor ser det dog lækkert ud, det må jeg prøve at lave en dag.
Pandekager med is...smovs ;-)

MissMuffin sagde ...

Det er super nemt, og mætter godt:)

Malou Klidmoster sagde ...

Orv, det ser lækkert ud. Jeg tror jeg vil planke idéen, men istedet fylde dem med fiskefars.
Glad hilsen
Malou

MissMuffin sagde ...

Det kunne man sikkert også gøre;)

Hanne K's verden sagde ...

En lækker ret. Den tror jeg, at jeg vil kopiere en dag. Dejligt med noget ny inspiration:)
Hvad serverer du til - ris?
Hilsner fra Hanne

MissMuffin sagde ...

Ja, bare kogte ris:)
Lidt mangochutney, et stykke groft brød eller råkost ville nok heller ik være værst...