tirsdag den 31. marts 2009

Kylling i karrykrydret kokosmælk med tomat..

Denne ret fulgte med PostDanmarks omslag "Med rundt", men jeg har lavet lidt om i den og udskiftet de grønne peberfrugter med gule og røde, og så skar jeg lidt ned på mængden af kylling.
Det undre mig, at retten på billedet er helt hvid og fin, og karry er jo gul? Derfor er min ret også karry-farvet..
Jeg synes det smagte rigtig dejligt, men Kristian synes der var for mange peberfrugter i- men puha, de er jo også sunde:)

Kylling i karrykrydret kokosmælk med tomat (2 pers.)

3oo g kyllingefilet
1 rød + 1 gul peberfrugt
4 store tomater
1 lille dåse kokosmælk
2-3 tsk karry
saften af 1 lime

Skær kyllingen i tern, og svits den i varm olie i en dyb pande.
Skær peberfrugterne i tern og svits dem med et par min.
Kom karryen ved, og derefter tomater. Vend godt rundt.
Tilsæt kokosmælken og lad simre 5-8 min til kyllingen er gennemstegt.
Smag til med limesaft, karry og lidt salt.

Vi fik ris og brød til.

Da jeg havde fri fik jeg lokket Sofie med på Anton og min gåtur, dejligt med en snak og en lang tur i det dejlige vejr, solen skinner og vinden er dejlig frisk.
Bagefter nød Emma og mig vores egen lille tur, og så var det tid til aftensmaden. Nu går turen rundt i blogland:)

6 kommentarer:

Pernille på 1. sagde ...

Den ser rigtig lækker ud den opskrift MissMufin, der er nu ikke for mange grøntsager i til mig :) men vi spiser heller ikke så meget kød.
Jeg har også fået overstået aftensmaden, og er nu på vej ud i blogland
Knus pernille

MissMuffin sagde ...

Jeg er vild med tomat og peberfrugt, så det var bestemt heller ikke for meget til mig:)
Tror kun den ville være blevet bedre af lidt forårsløg og sukkerærter, men det er der nok delte meninger om!.
Vi prøver også at have en vegetarisk dag(læs: jeg gør) en gang om ugen..

Mette Lykke sagde ...

Jeg bliver helt sulten.. jeg skal have A38 med musli..

MissMuffin sagde ...

Haha, så forstår jeg godt du bliver sulten:)

Hanne K's verden sagde ...

Karryretter er skønne. Egentligt har jeg altid tænkt dem som meget vinterlige, men med kylling, kokosmælk og lette grøntsager, så kan de jo spises året rundt. HELDIGVIS!
Hilsner fra Hanne

MissMuffin sagde ...

Kraftig krydret mad synes jeg også er vinterligt, men igår havde jeg lyst til krydret og varmende mad- sammen med de søde peberfrugter var det bar super lækkert..