søndag den 17. januar 2010

Speltpandekager med marineret oksekød og grønt..

Pandekager med fyld er altid et hit!
Idag blev det speltpandekager fra "Vegetarisk Vellyst", med fyld af strimlet oksekød, salat og feta.
Pandekagerne er nemme at lave, mætter godt og smager dejligt med purløg i.
Oksekødet var et par bøffer i strimler, som har lagt i en marinade af soja, fishsauce og lime siden igår og så stegt idag sammen med chili, hvidløg og en rød peberfrugt i strimler...
Kogebogen er super god, den kan kun anbefales!

Speltpandekager(8 stk)
2 dl speltmel
2 æg
2½ dl mælk(jeg brugte kun 1½)
2 spsk finthakket purløg
lidt salt
smagsneutral olie til stegning

Pisk æg, mel, salt og purløg sammen.
Spæd op med mælk til dejen får en passende konsistens.
Bag pandekagerne på en pandekagepande, ca. 3/4 dl pr. pandekage.

6 kommentarer:

Sandra sagde ...

nam, nam, nam :D Det ser super lækkert ud :) Og super blog du har, er blevet fast læser :D

kig evt. forbi min hvis du vil :)

www.gumzeand.blogspot.com

Sofie Maria sagde ...

Hej MissMuffin

Ja, så er jeg kommet hejm til Dk igen. Pu ha hvor er her dog koldt!!! Har bare lyst til at begrave mig under dynen og blive der! ;) Men arbejdet venter imorgen tidlig kl 7 - ondt!
Har lige åbnet dit julekort med adventstallene - tusind tak! :)

Knus Sofie

MissMuffin sagde ...

Hej Sandra
Velkommen til:)
Jeg kigger da li forbi dig også:)

Hej Sofie Maria
Velkommen hjem:)
Kan godt forestille mig det er noget af et chok at komme til kolde, triste Danmark.
Jeg håber du har haft en dejlig tur!

Knus

Mig sagde ...

Er helt vild med din tallerken, hvor er den bare fin !!!!

MissMuffin sagde ...

Tak! Det er arvestykker fra min oldemor..
Hun købte det i en af de første "brugs" der kom her i Nørresundby og det var deres "fine stel"..
Min farmor havde det gemt væk i et hjørne af et skan og så hapsede jeg det lige. Jeg har både flade og dybe tallerkner, 2 fade, 3 skåle og en sauceskål..

Hanne K's verden sagde ...

Uhm, de pandekager lyder rigtigt gode ... og er lidt noget andet end de sædvanlige. Spændende aftensmad.