søndag den 24. januar 2010

Søndag...

Puuh, der er koldt ude idag!
Emma blev pakket i den grimme candyfloss-farvede jakke og jeg i hue, vanter og moonboots, men alligevel synes jeg at kulden gik lige igennem. Nu er vi røget under et tæppe på sofaen igen:)
Først var jeg dog li forbi vores lille bager, som vi jo faktisk er hver søndag. Varmt, nybagt brød er bar det bedste:) Det bliver hårdt den dag vi flytter på landet og der lige pludseligt ikke er en bager på den anden side:)
Jeg kom et godt stykke med oprydningen igår og det vil jeg fortsætte med idag. Dog er der også lige vasketøjet og så trænger badeværelset til en omgang og det må have førsteprioritet.
Kl. 17.00 har Kristian inviteret mig i biffen. Vi skal se "Avatar" i 3D, så jeg er noget spændt på at skal sidde der med grimme briller på og se dum ud sammen med rigtig mange andre mennesker...

11 kommentarer:

Mette sagde ...

Hello MissMuffin

He he, ja man sidder med grimme briller på, men filmen er simpelthen SÅ fantastisk.. Især i 3D... Hele den verden de har skabt er SÅ smuk, du har virkelig noget at glæde dig til...
God fornøjelse :)

Mig sagde ...

Bare tænk på at... alle de andre også sidder med de grimme briller på ! Men det er en fed film

Og JA... NØJJJ det er koldt !

Piskeriset sagde ...

Det er en flot film - glæd dig :-)

MollyMy sagde ...

Du skal simpelthen igang med at bage selv, og det kan ikke gå for hurtigt. Fordele, du skal ikke ud i kulden, det dufter af hjemmebag i hele huset, og det smager skønt, det er billigere, du udnytter varmen i denne kolde tid. Ja jeg kunne blive ved. Er stor fortaler for hjemmebag, og så er du også i træning til når du skal ud på landet.
Den film har jeg bare hørt så meget godt om, så rigtig god tur. Glæder mig til det blir min tur.
Rigtig god Søndag.

Sofie Maria sagde ...

Hej MissMuffin :)

Jeg har set, at du er begyndt at lave smoothies om morgenen med din nye blender - som jeg også er en glad ejer af ;)

Jeg vil lige dele en opskrift med dig på den bedste smoothie jeg har lavet nogensinde. Jeg fik den på en cafe i Vietnam sidste uge, og har så lige eksperimenteret i mors køkken - den er super!

Til 3 store glas blendede jeg følgende:

2 kolde bananer
3 passionsfrugter
2 skrællede æbler
1 pose blandet frossen papaya,mango,ananas

Vand så det passer

Knus Sofie

MissMuffin sagde ...

Mette, tak for anmeldelsen, så er jeg lidt mere overbevist om det kan betale sig at se lidt dum ud, haha:)

Jule Mig, det har jeg også tænkt på. Er sikker på jeg nok skal morer mig på deres bekostning, haha:)

Piskeriset, jeg er oss ret spændt, for normalt er det ik li den slags film jeg gider se..

MollyMy, jeg bager også meget selv og det er oss meget bedre kvalitet end ved bageren. Det er bar et eller andet særligt ved at gå til bageren og spise hyggelig morgenmad med rundstykker til:)Nok fordi det ikke skete så meget da jeg var barn, da vi jo boede på landet:)

MissMuffin sagde ...

Hej Sofia..

Den lyder super god, tak for opskriften!
Det lyder lidt specielt at tynde op med vand, men den skal da helt sikkert have et forsøg:)
Den pose frugt du nævner, hvor køber du det henne og hvor mange gram tror du ca det er?
Jeg må lige have handlet ind til den her i løbet af ugen, jeg elsker passionsfrugt!

Sofie Maria sagde ...

Jeg tynder faktisk altid mine smoothies op med vand, synes frugten smager så kraftigt i sig selv, at vand er bedst. Hvad tynder du dine smoothies op med?

Jeg køber de blandede frugtposer i Kvickly - de er af deres eget mærke Coop. Der er fire poser a 150gram i pakken.

Hvis du elsker passionsfrugt, kan du sagtens komme 4 i portionen - banananerne smager meget igennem nemlig ;)

Janne B.T. sagde ...

Uha, du må endelig komme med en god anmeldelse af Avatar. Der er så mange der snakker om den, så måske er det på tide, at jeg også fik set den :)

Btw. Den tærte du lavede ser mums ud!

MollyMy sagde ...

Du har helt ret, det er faktisk hyggeligt at gå til bageren. Jeg kan heller ikke finde ud af at bage rundstykker, som bageren gør.

MissMuffin sagde ...

Sofie Maria, jeg tænkte nok det var dem:) Jeg må lige have fat i sån en omgang så, så det bliver præcist ligesom dine:)
Jeg tynder op med valleprotein(pulver) som er rørt ud i ca ½-1 dl yoghurt naturel,andre gange bar saften af ½ citron eller appelsin...

Janne, der skal nok komme en anmeldelse kan du tro:)
Alle snakker om den, så jeg er noget spændt på at se om den kan leve op til forventningerne...

MollyMy, der er nemlig et eller andet hyggeligt ved det..
Bageren laver rundtykkerne af sån nogle færdigblandinger og det er nok ikke lige nogle ingredienser som vores køkkener indeholder:)