mandag den 7. september 2009

Bananmuffins med toblerone..

I lørdags bagte jeg disse lækre bananmuffins med masser af toblerone i, UHM, de smager så godt! Selv Kristian, som ikke er så vild med kage synes rigtig godt om dem her:)
Jeg har valgt ikke at komme glasur på, for de smager meget af chokolade og banan og jeg tror glasur ville gøre dem alt for søde.
Opskriften er fundet hos GodeBrød, hvor der er masser af andet lækkert bagværk.
Jeg fik ikke kun 9, men 14 muffins ud af portionen.
De få stykker vi har tilbage er stadig lige så lækre og svampede som da de var nybagte, det er ikke tosset!

Bananmuffins med toblerone
150 g sukker
3 æg
1 stor moden banan
150 g smeltet smør
150 g mel
1½ tsk bagepulver
1½ tsk vaniljesukker
150 g hakket toblerone

Pisk æg og sukker meget luftigt med en el-pisker.
Pisk smør og moset banan i dejen.
Sigt mel, bagepulver og vaniljesukker ned i dejen og vend den sammen.
Vend chokoladen i dejen.
Fyldes i muffinsforme og bages ved 190 grader i ca 20 minutter

8 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Ser lækkert ud- bortset fra jeg synes banankage er for sødt, men måske skal jeg prøve dem til de andre- de kan nemilg godt lide det.

Sjovt at du har købt det sengetøj i Ikea- det har jeg også- vi har åbentbart samme smag. Det ser vildt flot ud når det hænger på tørresnoren i haven ved siden af alle staudelathyrussen, men er også sommerlækkert på sengen.

MissMuffin sagde ...

Jeg elsker banankage:)
Men jeg er nu også til de helt søde sager!

Jeg synes det er rigtig fint og så til den pris! Jeg kunne måske godt have ønsket mig noget af det andet, men når man kan få det til 59 kr, så kan jeg altså ikke stå imod, det passer perfekt til min hvide metalseng med krummelurer..

Eva Nynne sagde ...

Nøj - de ser gode ud! Jeg har været lidt fraværende - også på min egen blog :-(

Men nu har jeg fået læst med her :-)

Kh Eva

MissMuffin sagde ...

De er også rigtig gode:)
Jeg synes godt nok du var blevet lidt stille Eva, men godt at du er tilbage:)

Knus

Hanne K's verden sagde ...

Uhm, Tobleroneer godt og banan er godt .. så kan lige forestille mig at det er en god kombination.

Super sød glasklokke du har til kagerne.

Mette Lykke sagde ...

Umm. Søde og svampede, det er lige mig, og masser af sund chokolade

MissMuffin sagde ...

Hanne, det er nemlig ikke en tosset kombination. Der er jo lidt knas i sån noget toblerone, så det gør det kun ekstra lækkert.
Knus

Mette Lykke, chokolade skal vi jo ha for sundhedens skyld ik, så kan vi lige så godt putte npget af det i en kage:)
Knus

Piskeriset sagde ...

Spændende kombination! Smager de meget af Toblerone? Jeg er nemlig ikke så glad for den type, men mon ikke opskriften også vil fungere med en anden chokolade... :-)