tirsdag den 22. september 2009

Mislykket..

Nu er det slut, mine Lene Hanssons kogebøger bliver snart brændt!
Endnu en gang er det mislykket for mig at lave en af hendes opskrifter. Det kan ikke passe..
Idag skulle vi have en pastagratin med svampe og rødbedespirer. De stod, at der skulle bruges en dåse kokosmælk, men jeg brugte knapt en halv stor, da jeg nok kunne se at en hel ville være for meget. Men hvordan tror hun lige at man ved hvor meget "1 ds. kokosmælk" er når der er hvertfald 2 størrelser på hylderne i supermarkedet? Rødbedespirene lå som en tør bunke hø på toppen og selv efter 15 min. længere bagetid var gratinen bar en omgang blæver.
Ud med den!
Til vores kylling og persille-annanas-salsa fik vi istedet en omgang nachos, for det havde Kristian sån lyst til. Ikke særligt sundt, men dejlig hyggemad:)

Da jeg var til gymnasie-komsammen havde Tamara denne lækre salsa med til vores mexicanske aften.
Jeg tænkte egentligt først, at det måtte være en underlig graviditetsvane, men den smager simpelthen bar så godt!

Persille-annanas-salsa a la Tamara
3 skiver frisk annanas
½ bundt persille
½ rødløg
lidt limesaft
Kims Holiday dip-mix rørt med cremefraiche

Skær skrællen og stokken af annanas-skiverne og skær den i små tern.
Skræl og hak rødløget fint.
Hak persillen meget fint.
Bland persille, annanas og rødløg og smag til med lidt limesaft.
Serveres med en omgang Holiday dip fra Kims:)

I den dumme gratin skulle der bruges 6 æggeblommer og det gav 6 æggehvider i overskud. 3 af dem + 1 helt æg gik til scrambled eggs til Emmas aftensmad.
De 3 andre skal jeg snart laves om til små kanelkys dyppet i mælkechokolade:)

6 kommentarer:

Hanne K's verden sagde ...

Øv!!! Hvor irriterende, når man lige har sat sig op til noget mad. Godt, at du hurtigt fandt en anden løsning.

MissMuffin sagde ...

Ja.. Tror snart jeg skriver et klage-brev til hende Lene, det er heller aldrig lykkedes mig at lave noget vellykket fra hendes bagebog!

Piskeriset sagde ...

Øv! Det er ellers et flot billede, men det hjælper jo ikke, hvis retten går galt. Jeg har ikke selv prøvet hendes opskrifter, men det lyder heller ikke til, at jeg er gået glip af noget, hvis de alligevel driller :-/

Jeg glæder mig til gengæld til at se, hvad det mon er for nogen kanelkys...! :-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

hendes kogebog lyder ikke som en vinder hehe bare træls når det ikke vil noget som helst! og oven i det træls når en kogebog ikke kan finde ud af at skrive ingredienserne med de nøjagtige mål :( virker din "faste læsere egentlig"?

Sifka sagde ...

Brænd dem bare, det sker der nok ikke så meget ved;)

MissMuffin sagde ...

Piskeris, det så også lækkert ud og duftede rigtig dejligt.
Jeg har hende bage/dessertbog og så den her pastabog og det dur bar ikke for mig:)
Kanelkyssene er blevet så lækre!

Linebinevaskemaskine, det er nemlig rigtig trælst- bogen har sjovt nok ingen problemer med at fortælle hvor og hvor meget man skal købe af hendes egne produkter.
Nja, den opfører sig godt nok lidt mærkeligt, men det gør den tit:)

Sifka, det har du helt sikkert ret i, haha:)