tirsdag den 15. september 2009

Squashmuffins med valnødder..

Det var ikke kun en banankage der blev bagt i lørdags, men også disse lækre svampede muffins.
Undervejs endte jeg med en hård kugle dej som jeg nestemt ikke troede ville blive til muffins, men jeg valgte alligevel at forsøge at rør squashen i, hvilket viste sig at være en god ide, da væden for squashen gav dejen den perfekte konsistens.
De smager lidt ligesom en krydderkage og glasuren er sød og syrlig på samme tid, det passer rigtig godt sammen:)
Jeg har lavet dobbelt portion glasur, da mor og Sylle elsker glasur. Jeg har ikke smurt det på kagerne, men opbevarer det i en lille plasticbøtte, så kan man selv dosere mængden.

Squashmuffins med valnødder (15 stk.):
120 g brun farin
1 æg
1 dl vindruekerneolie
280 g mel
1 tsk bagepulver
1 tsk natron
1 tsk vaniljesukker
2 tsk kanel
½ tsk salt
2 spsk honning
1 dl mælk
340 g revet squash
85 g hakkede valnødder
50 g kokosmel

Cheese-creme:
100 g flødeost
100 g flormelis

Pisk farin, olie og æg godt sammen.
Tilsæt honning.
Sigt mel, natron, bagepulver, vaniljesukker, kanel og salt ned i en står skål.
Kom det i dejen på skift med mælken og rør godt imellem- dejen er nu ret fast.
Tilsæt squash, valnødder og kokosmel og rør der godt sammen 3-5 min.
Kom dejen i muffinsforme og bag dem ved 200 gr. i 20-25 min.
Lad dem afkøle.
Rør glasuren sammen og smag til, om den er sød nok.

6 kommentarer:

Madame sagde ...

Uhm, det lyder helt vildt lækkert! Det må jeg prøve at lave en dag.

Tak for opskriften og ha' en god tirsdag :-)

MissMuffin sagde ...

Det er de også, det er en opskrift fra "Byens Bedste Kager" som er fuld med lækkerier!

Ha en god tirsdag:)

Pernille på 1. sagde ...

De ser rigtig lækre ud, jeg elsker alt hvor der er cheese creme på :)

Knus

MissMuffin sagde ...

Det er nemlig ikke helt værst Pernille:)

Hanne K's verden sagde ...

Den opskrift bliver bogmærket - ved, at jeg vil elske dem. Kanel og valnødder - lækre ting!

MissMuffin sagde ...

Det er også rigtigt gode hanne.. Squashen gør dem dejligt svampede og valnødderne giver lidt knas:)