tirsdag den 22. september 2009

Studietid..

Jeg har næsten lige fået besked om, at jeg skal starte på mit første skoleforløb til november. Det bliver dejligt med et afbræk og så ligger skolen jo her i Aalborg, så min daglige transport bliver meget mindre, den måneds tid jeg skal være afsted.
Så nu sidder jeg og overvejer, om at det ikke retfærdiggør købet af det her fine penalhus:)
I løbet af de 2 år det tager at blive uddannet teamsekretær, skal jeg i skole 4 gange. Jeg skal afsted igen i marts og jeg håber, at det er der vi skal på studietur. Yep, vi skal nemlig til Bruxelles 5 dage med alt betalt:)

13 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Hehe, det er jo lige dig! Jeg synes klart, du skal købe det :-)

(det der med Bruxelles valgte jeg til gengæld at overhøre! :-D)

Hav en god dag!

MissMuffin sagde ...

Tror jeg også at jeg gør..
Så kan jeg sidde der med min HelloKitty-madkasse og lyserøde penalhus:)
Hehe, lidt fryns skal der vel også være ved at være elev til en sølle løn i 2 år..

Lone sagde ...

Nej hvor herligt, at du lige har fundet et penalhus, som passer til dig :-)

MissMuffin sagde ...

Det var helt tilfældigt at jeg lige faldt over det, men jeg blev straks forelsket:)

Madame sagde ...

Det lyder meget spændende for dig - jo det skal da bestemt fejres med det smukke penalhus med blandt andet muffins på ;-)

Mette Lykke sagde ...

Ingen tvivl. Du SKAL have det penal hus..

frk. Bibo sagde ...

Tilslutter mig hylekoret - selvfølgelig skal du da have det penalhus. Der står da MissMufffin på det. ;-)

Linebinevaskemaskine sagde ...

det skal du da ha' :)jeg er os kommet til at købe den her http://www.etsy.com/view_listing.php?listing_id=30785561

MetteSofie sagde ...

Yndigt penalhus :)
Lyder godt med din uddannelse.. Jeg var også i Bruxelles en uge med alt betalt som elev... Glæd dig. Næste gang jeg nærmer mig en skolebænk, bliver når jeg kan starte på Kommunom. Det glæder jeg mig også rigtig meget til!

Hanne K's verden sagde ...

Du MÅ simpelthen købe det penalhus. Det holder jo ikke, hvis ikke lige præcis DU ejer det!

Teamsekretær - hvad er det mere præcist for en uddannelse?

MissMuffin sagde ...

Madame, det tror jeg også det ender med:)

Mette Lykke, det ender med jeg bliver mobbet hvis jeg kommer med penalhuset og min lyserøde madkasse:)Men du kender jo selvf. min svaghed for lyserød, glimmer og alt det der er lidt for meget..

Frk.Bibo- jeg må lade hylekorets afgørelse træde i kraft så:)Så kan jeg altid give jer andre skylden når Kristian ryster fortvivlet på hovedet ved at sige at det var gruppepres:)

Linebinevaskemaskine, den er bar for sød den lille pung, den kunne jeg også godt tænke mig:)

MetteSofie, jeg glæder mig også! En lille gratis storbyferie kan man vel altid bruge:)
Jeg ved allerede nu, at jeg ikke vil fortsætte når jeg er færdig med de her 2 år, for jeg har brug for et job med mere gang i. Jeg synes det hårdt at sidde så meget ned!

Hanne, jeg tror sørme også jeg bliver nød til at bestille det selvom det er lidt pebret!

I Brønderslev Kommune er Børneafdelingen delt i 2: Børnefamiliafdelingen, som består af socialrådgivere og familieplejekonsulenter(Myndighedafdelingen) og så i Børn&Kultur(Sekretariatet), som består af sekretariatet, fritid og børnepasning.
Jeg er sekretær for 2 socialrådgivere og er også sekretær for det tværfaglige samarbejde mellem skolerne, som ligger i de distrikter mine rådgivere dækker..
Andre har specialområdet(handicap) og er ikke teamsekretær, da de ikke har noget fast tværfagligt samarbejde og ikke er tilknyttet nogen fast rådgiver.
Så teamsekretær dækker over, at sekretærene arbejder som en stor enhed + varetager det tværfaglige samarbejde med skolerne.
Håber du forstod min forkortede version:)

Hanne K's verden sagde ...

Sikken luksus - dine socialrådgivere er heldige at have dig. I Viborg Kommune, hvor jeg er socialformidler, har vi ingen sekretærer. Vi må selv skrive.

Det lyder spændende, at du er med i et tværfagligt samarbejde. Det gør arbejdet mere interessant.

Held og lykke med studietiden.

Jeg kommer lige til at tænke på, om jeg måske studerede med nogle fra Brønderslev Kommune. Jeg læste også i Aalborg. Men kan ikke lige komme på nogle:)

MissMuffin sagde ...

Mange vender også tilbage til Brønderslev når de har været andre steder.
Jeg tror en rådgivers arbejde er mindre stressende her end så mange steder, når der er sekretærer til at holde styr på aftaler, møder, bevillinger og tage telefonen..
Det er hvertfald en stor opgave, jeg er glad for at jeg er god til at huske:)

Tror ikke vi har så mange der er uddannet i Aalborg. Mange er vendt tilbage fra storbyerne efter endt studitid for at arbejde og stifte familie der hvor de kommer fra..