torsdag den 3. september 2009

Torsdag

Så smuk var morgen-himmelen for et par dage siden, da solen stod op..
Jeg synes godt nok det alt for tideligt, at jeg skal vænne mig til at stå op i mørke og at der om aftenen skal tændes lamper!
Weekenden nærmer sig heldigvis og det passer mig fint, for jeg synes allerede at jeg trænger:)
Desværre er der ikke lovet kolonihave-vejr, så jeg har lidt planer om at der skal ordnes lidt i lejligheden, for især entreen kan trænge til en kærlig hånd og en lille opfriskning...
Så idag skal den lange torsdag bar overståes og så må vi se om der er ordenlig kage..

7 kommentarer:

Mette Lykke sagde ...

Det er altid svært når morgen lyset forsvinder lige så stille..
Har du ser at i Brugsen har de nogle ret søde WAll stickeres ( jeg kan ski ikke stave det) En med fugle og en sort prisme lyse krone, jeg ved ikke hvorfor, men forstiller mig den lysekrone i din entre.. De koster kun 50 kr.

MissMuffin sagde ...

Ja, det har du ret i:)
Har de? Dem skal jeg da lige have kigget på. Tak for tippet!
Jeg har nemlig lidt en drøm om sån nogle røde valmuer fra Ikea, men jeg ved ikke om jeg bliver træt af dem, for jeg er ikke så vild med rød..
Vores entre er så lille og indeholder hele 3 døre og skal rumme sko, jakker og Emmas transportkasse, så det er lidt en udfordring at få den pæn og samtidig praktisk..

Madame sagde ...

Sikke en dejlig himmel du har fotograferet! Ja, det er lidt trist at stå op i mørke - jeg savner de lyse nætter allerede. Vi får gæster i dag, og desværre trues der med dårligt vejr.

Ha' en god dag og forhåbentlig med en lækker kage :-)

Pernille på 1. sagde ...

Ja det er et smukt billede MissMuffin....

Uha jeg har de samme problemer med min lille entre, og jeg har hele 6 døre, det kan bare ikke laves pænt, jeg har prøvet med stickers og alt muligt, den er stadig umulig, og det er ikke godt for det er et vigtigt Feng Shui område :) - man skal helst mødes af ro når man kommer hjem, og det bliver jeg ikke nu hvor det hele roder mere eller mindre rundt :)


Knus

Annette sagde ...

Sikken skøn morgenstund du har fotograferet, øv altså at der er mørkt og trist når man står op. Jeg synes også det er umuligt at indrette en entre til at blive sjov og spændende pga. alle de ting, som nu engang skal være der.
Hav en rigtig god torsdag selv om den indeholder mange timer på jobbet.

Karin Grøn sagde ...

Det er lidt svært ikke at blive påvirket af det manglende lys, men det er også hyggeligt med mange stearinlys. Det må du have fundet frem. Til gengæld har du fået et smukt foto af dagningen, som det vist hedder.

Ang. stickers- så vil jeg lige fortælle dig, at de hos Ikea ofte har noget meget stormønstret stof, som man bare kan sætte en pind i hver ende af og det kan man jo bare tage ned i stedet for stickers, hvis man bliver træt af det. Jeg har faktisk noget med store røde valmuer og smalle grønne striber, som jeg fik for 10 kr pr m. Det var jo også en løsning. Så kan man skifte det ud.

MissMuffin sagde ...

Madame: Det er ærgeligt med vejret, så i ikke kan sidde ud og nyde den sidste rest sommer..
Håber i alligevel for en dejlig dag:)

Pernille, det var da også voldsomt med 6 døre!
Jeg vil jo også helst kunne byde gæster velkommen i en lille hyggelig entre end bar sån en rodebunke.. Lige nu er der ingen ting gjort overhovedet andet end 3 knager!

Annette, jeg glædes heller ikke ligefrem ved de mørke morgener og slet ikke når dagen fortsætter med at være grå..
Entreer er en dålig opfindelse, man skulle istedet have en "Hall" ligesom på slotte og herregårde:)

Karin, jeg elsker også stearinlys, men jeg vil ikke bytte de mange måneder med dem for et par ekstra lyse nætter hvis jeg fik muligheden..

Det lyder smart, men entreen er så lille at det kan der slet ikke være plads til. De valmuer jeg tænker på er 3 stk der lige kan være nede i et hjørne..
Den væg hele væg de er skal kunne rumme alt vores overtøj..