fredag den 25. september 2009

Syndig brownie med valnødder og chokolade..

Til desserten i aften valgte jeg at bage en brownie fra "Byens Bedste Kager"- undskyld det dårlige billede- min kage kommer bestemt heller ikke til at ligne den i bogen:)
Nu er den jo ikke prøvesmagt endnu, men alene bar dejen, UHM(ja mor, jeg ved godt man ikke må spise noget med rå æg i:)).
Kagen er bestemt ikke for de fedt-forskrækkede eller nogen på slankekur, men vi hører heldigvis ikke til nogen af delene..

Brownies med valnødder og chokolade:
170 g mørk chokolade 70 %
380 g brun farin
400 g smør
6 æg
160 g mel
20 g kakao

Pynt:
150 g chokolade eller valnødder/ en blanding

Smelt forsigtigt chokoladen i mikrobølgeovnen eller over vandbad.
Rør farin og smør godt sammen til en luftig masse.
Tilsæt æggene et af gangen og rør godt mellem hvert.
Sigt mel og kakao ned i dejen under omrøring.
Tilsæt den smeltede chokolade og rør dejen til en ensartet masse- dog ikke for længe.
Smør en bradepande(ca. 25x35 cm) med lidt smør og beklæd den med bagepapir.
Kom dejen i formen og glat den ud.
Hak valnødder og/eller chokolade og pynt dejen med det.
Bag brownien ved 190 grader i 20-25 min.
Lad den afkøle og vend den ud af formen.

9 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Mmmm! (og jojo - det er ok at smage en lille smule dej, selvom der er æg i - jeg gjorde nøjagtig det samme i går aftes, og jeg lever stadig! ;-))

Men hold da op en kaloriebombe - man skal nok ikke tale for højt om kalorieindholdet til folk, der hurtigt får dårlig samvittighed over den slags :-)

Pøjpøj med gæsteriet!

MissMuffin sagde ...

Haha, jeg havde næsten hovedet nede i skålen til sidst, UHM!
Men jeg har det også ganske fint idag:)

Den er virkeligt usund!
Jeg er spændt på hvordan den ser ud når jeg begynder at skære i den:)

Ha en god weekend:)

Pernille på 1. sagde ...

Uha hvor ser den dejlig ud, men desværre er den alt for syndig til mig, men jeg har da lov at drømmme :)
Knus

Linebinevaskemaskine sagde ...

altså spise dej er en del af kage-bagningen :D jeg er blevet 23 år indtil videre og har bestemt ikke taget skade.
Mmm den ser godt nok ud den brownie :) tror du får nogle meget lykkelige gæster :)

MissMuffin sagde ...

Drømme er hvertfald gratis- og kaloriefri Pernille:)

Line, jeg plejer godt at kunne styre mig, men den her smager jo af flydende chokolade, mums!
Det håber jeg, nu må vi se hvordan kagen smager..

Sofie Maria sagde ...

Øj den ser jo alt for smovse lækker ud!! :) Har du ikke et foto af den i bagt form?

MissMuffin sagde ...

Desværre ikke Sofie Maria, de blev så mørke..
Måske der kommer et imorgen hvis der er rester:)
Men den ligner den altså meget i ubagt tilstand, chokoladen på toppen er bar smeltet:)

Eva Nynne sagde ...

Er du vild - det ser lækkert og usundt ud. Mine tænder løber i vand....

Håber at I får en hyggelig aften :-)

MissMuffin sagde ...

Den er SÅ god og syndig. UHM.. Næsten lige som konfekt!