mandag den 7. september 2009

Thaistegte-kyllingefrikadeller med fuldkornsnudler og salat..

I det nyeste SpisBedre(nr 9/2009) var denne udemærkede opskrift på thai-stegte kyllingefrikadeller, som vi har fået sammen med salat, fuldkornsnudler og lidt chilisauce.
Jeg synes ikke at de mange ingredienser smagte så meget igennem som jeg havde regnet med, så måske jeg ville tilsætte bar en lille smule mere.
Der skal 2 spsk østerssauce i originalopskriften, men det var ikke på lager, så jeg brugte soya istedet og jeg ristede sesamføene en hurtig tur på en varm pande før de kom i farsen.

Thaistegte-kyllingefrikadeller
400 g hakket kyllingekød

3 forårsløg
1 rød chili
1 spsk fintrevet frisk ingefær
1 spsk limesaft
2 spsk østerssauce/soya
1 spsk fiskesauce
3 spsk sesamfrø
lidt olie

Rens forårsløgene og skær dem i tynde skiver.
Rens chilien for kerner og hak den fint.
Læg kyllingekødet i en skål og bland forårsløg, chili, ingefær, limesaft, østerssauce, fiskesauce og sesamfrø. Rør farsen godt sammen.
Steg kyllingefrikadellerne i lidt olie til de er gennemstegte og sprøde.

2 kommentarer:

Hanne K's verden sagde ...

De lyder ellers lækre de frikadeller. Men jeg tror også at Østerssaucen ville gøre en forskel - for den har sådan en god sur/sød/salt smag.

MissMuffin sagde ...

Det kan godt være den lige manglede.
Kristian skulle købe ind igår og ham ville jeg ikke sætte til at lede efter sån noget:)