tirsdag den 2. februar 2010

Dessert-cirkus....

På fredag skal jeg til tøse-middag med de gamle veninder i Voerså.
Vi skal spise enorme mængder mad, dele et par flasker vin(og alle de visdomsord der dukker om i takt med vinen forsvinder) og bar hygge igennem.
Forretten skal Dianna ha med og hun har valgt, at det skal være tunmousse. Randi sørger for hovedretten og der snakkes om store røde bøffer, bagte kartofler, hvidløgsmør og hvad der nu ellers hører sig til.
Desserten er så mit job, men jeg kan ikke bestemme mig.
De andre synes pandekager med banan og chokoladesauce, men det synes jeg bar er for kedeligt, så jeg har kigget lidt i mine bøger, uden at kunne bestemme mig...
Hvad synes i?

1: Choko-bombe: Kiksebund med karftig chokoladeganasche, dertil med lidt frugt.
2: Hindbærmousse på nøddebund.
3: Chokoladepandekager med sorbet og frugt.

Og så må jeg vidst hellere li ha fat i en flaske Asti til at ta med under armen:)

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhm - Hindbærmoussen lyder dejlig.

Birthe sagde ...

Helt klart hindbærmoussen :-))

Anonym sagde ...

Asti-tip: Asti Spumante fra Vallebelbo, 52,- kr/fl. i Sigurd Müller Vinhandel, Aalborg - Simpelthen verdensklasse!!

Bitten sagde ...

Jeg er med på hindbær-vognen :)
Især hvis jeg må smage!

Sofie Maria sagde ...

Mmm lyder lige som en af mine tøse-aftner - god mad og Asti - så blir det ikke meget bedre;) Jeg stemmer helt
klart på den kiksebund chokolade ting :) Jeg har planer om at bage anarkistens mazarintærte eller new yorkers cheesecake til den næste venindeaften.. Elsker kager! ;)

Piskeriset sagde ...

Det hele! Og husk at sende smagsprøver til mig! :-D

Til Sofie Maria - den omtalte cheesecake er worth dying for - den vil jeg stærkt anbefale :-)

MissMuffin sagde ...

Hinbærmoussen er jeg også lidt lun på:)

Moster, så må det nok blive den:)

Anonym, tak fir tippet! Jeg må lige se om jeg kan få mig selv slæbt derud forbi en tur:)

Bitten, jeg kan jo ikke have en dessert med hvor der mangler en bid vel, haha:)

Sofie Maria, den lyder også rigtig god og meget tung, men det kan lidt frugt nok rette op på..
Jeg glæder mig også til vi skal ses, vi er ikke for gode til det fordi vi bor et stykke fra hinanden, men så nyder vi det også når det endeligt er:)

Piskeris, nu er alle portionerne til 10 pers, så det vidst lidt voldsomt at ha 3 desserter med, haha:)
Jeg overvejer også at skulle prøve cheesecaken, for den er i jo alle så vilde med:)

Charlotte sagde ...

Årh, choko-bombe! Har du en opskrift?;o)

MissMuffin sagde ...

Den er fra "Funky Hverdagsmad" og er ikke afprøvet, men jeg skal li sende den til dig i aften:)

Linebinevaskemaskine sagde ...

jeg stemmer for hindbærmousse kagen :) så kan jeg også høre om den er god ;) jeg tror måske jeg prøver den der cheedecake med passion og fersken, men kan simpelthen ikke bestemme mig :D