fredag den 12. februar 2010

Weekend-start...

Fredag eftermiddag var egentligt dømt til sofa-nydning, men da jeg kom hjem skulle jeg li have rørt noget mere i mit rugbrødsforsøg nr. 100. Og så blev jeg så irriteret da jeg åbnede mit skab og mødte det sædvanlige syn af totalt kaos.
Ja, så måtte jeg jo li rydde det op og de samme med nabo-skabet, der også er kronisk rodet..
De mange millioner i Lotto næste onsdag må jeg hellere vinde, for jeg skal ha et større køkken! Ind til da må jeg nok bar rydde op lidt oftere!
Rugmel var der pludseligt 2 poser af, men samtidig var beholdningen af solsikkekerner kritisk, så det er hvad man får ud af rod...

Jeg har vidst slet ikke vist de her smarte magnetiske bokse som jeg købte i Netto for noget tid siden.
De hænger på siden af køleskabet og skulle kunne bære 1½ kg- det tvivler jeg nu på, men kvaliteten er ganske fin til de 39 kr de kostede pr. stk.
Meningen var egentligt at der sku blomster deri, men lige nu fungere de vidst bar mest som ekstra opbevaring. Nu må vi se om der nogensinde kommer blomster i dem:)

11 kommentarer:

MetteSofie sagde ...

Éj en smart køleskabsboks.. Det har jeg endnu ikke set nogle steder! Du prikker lidt til min dårlige samvittighed med din skabsoprydning, for mit køkken har trængt længe. Det er så skønt når det hele står snorlige og man kan se alt hvad man har i skabene. Jeg undrer mig altid over, hvorfor det så hurtigt bliver rodet igen. Man smider jo ikke tingene ind i skabene, og man lover sig selv at holde orden HVER gang! Det må være en kvinde-brist ;)
Rigtig god weekend til jer!
Kh. MetteSofie

MissMuffin sagde ...

De er købt i Netto og er altså ret praktiske hvis køleskabet bar står og flyver lige som mit gør!
Jeg ved heller ikke hvad der er med de dumme skabe, jeg tror nærmere det er en forbandelse!
Ha en god weekend derude på landet:)

Garn, hund & kat sagde ...

tak for oplysningen vedr. Emma - ja så er de nok ikke i famile, men prøv og kik - jeg anede ikke min profil ikke var tilgængelig. Det skule den gerne være nu :-)

Og man skal jo aldrig sige aldrig.. så måske de er i famile langt ude *G*

MissMuffin sagde ...

Nu er du til at komme ind og besøge:)
Jeg tror det ikke, men de ligner hinanden med den glatte pels og det stædige udtryk:)

Garn, hund & kat sagde ...

ja de gør - Og Sisse ligner så igen en der er fra 1970'erne - så det er ærgeligt der ikke er papiere på Emma, så havde det været nemt at finde ud af.

Pelsen skal være glat - du kan læse standarten på DKK's hjemmeside hvis du hr lyst.

Men giver dig i øvrigt ret - der findes ikke nogen race mere herlig end pekingeseren - dog sjældent at møde nogen på din alder med racen *s*

MissMuffin sagde ...

Emma er et "arvestykke", men hun passer nu helt fint til mig og mit temperament:)

Forstår heller ikke racen ikke blev populær sammen med alle de andre små skødehunde, men nok fordi de har ry for at være sån nogle små hidsige nogle, som kun gamle damer har!

Jeg mener, at både Sisse og Emma ikke har så meget underuld som mange af de pekingesere der udstilles, de har meget mere pels. De synes jeg bestemt ikke om...

Garn, hund & kat sagde ...

Jeg elsker pekingesere :-)

Jeg udstiller og og går til hundetræning. De nyder al opmærksomheden i fulde drag.

Men pelsen afhænger af farven, og de røde, har kke samme pels som de andre, og så er der igen forskel på tæver og hanner.

Men sidet - det der selstændige, stædige og tænkende sind, ja det kan jeg ikke stå for.

Og enten så elsker man det eller kan ikke fordrage det.

Det og så de gamle historier fra den gang racen var modehund, tror jeg sammen med pelsplejen er årsagen til meget få i dag ser charmen i denne race - jeg håber ikke det bliver en mode hund, men der måtte gerne komme blot lidt flere af dem :-)

MissMuffin sagde ...

Emma er lidt anderledes i farven, for hun er mørk brun med sort, hun er bar så pæn hvis jeg selv skal sige det:)
Hun bliver børstet en gang om ugen, det alt hvad hun kræver og så skal der jævnligt studes poter.. Så jeg synes ikke det så krævende, men jeg har nok været heldig:)
Kun når hun fælder har vi børsten fremme hver dag..
Emma er stædig, har mange sære vaner og ideer og hun kan blive så fornærmet, men det er kun en charme:)

Garn, hund & kat sagde ...

Efter dine billedere at dømme så er Emma rød brittel :-)

Og det giver lige sådan en herlig pels som er nem at holde :-)

Men selv min lille dreng kan såmen nøjes med en gangs børstning om måneden - før han flyttede ind ville Sisse kun børstes ca. hver 2. måned når jeg mente det var meget påkrævet - nu insistere hun på at hun skam også trænger når han har fået en tur - altså de kræ :-)

Hvis du slippe endnu nemmere om det når Emma fælder kan du anskaffe en furminator - så får du ikke ret mange løse hår nogen steder.

men det er altså hyggeligt at have fundet en som er lige så pekingeser tosset som jeg :-)

I øverigt er dine køleskabskasser ret så smarte

ps: Sisse vejer 4,1 kg

Hanne K's verden sagde ...

Jeg er bare helt bagud med at læse med rundt i blogland. Mine feedsopdateringer fungerer ikke ... arghhh!!!

Jeg er spændt på at høre, hvordan det gik med dit rugbrødsforsøg?
XXXX fingre for at det lykkedes dig :o)

MissMuffin sagde ...

Hvor irriterende Hanne!
Mit svigter også engang imellem, men det er ved at være længe siden sidst...
De skal i ovnen om 2 min, men der skal nok komme en opdatering...
Det er ikke efter din opskrift endnu, for jeg har ikke li været forbi nogen steder hvor jeg kunne få et termometer- men den er uskrevet og gemt i min mappe:)