torsdag den 11. februar 2010

Sofie Maria- smoothie

Åh ha, torsdag.. Laaang dag på arbejde. Og jeg ved hvad dagen primært byder på: oprydning i papirssager og arkivering(i Rådhuset mega uhyggelige kælder).
Men når det er gjort, så bliver der så dejligt ordenligt på min plads og jeg elsker orden. Rod er ikke noget for mig...
I aften ville jeg normalt bar komme hjem, spise en rugbrød og smide mig halvdød på sofaen, men i aften skal Dianna med hjem. For vi skal i svømmehal. Til vandaroebic. Det er jeg noget spændt på, men viser det sig nu at være sjovt, så er planen vidst, at vi skal afsted hvertfald en gang om ugen. Nu må vi se!

Morgenmaden igår var en smoothie, som jeg havde fået opskriften på af Sofie Maria, men med lidt justeringer, så det li passede til mit køleskabsindhold.
Den er dejligt frisk og syrlig pga passionsfrugterne, det var rigtig lækkert.

Sofie Marias Smoothie:
100 g jordbær
100 g mango
100 g banan
1 æble i tern
2 passionsfrugter
lidt vand

Kom alle frugterne i blenderglasset og skrab kernerne ud af passionsfrugterne. Vroom vroom og så er der lækker smoothie, som jeg igen spiste med lidt muesli på.

Idag har morgenmaden bar bestået af havregrød med kanel og æble, for jeg havde li lyst til en omgang grød.

9 kommentarer:

Sofie Maria sagde ...

Dejligt du kunne lide den :)

Rigtig god dag - vandaerobic er skønt!

MissMuffin sagde ...

Det kunne jeg helt sikkert- har helt glemt hvor godt passionsfrugt smager!
Jeg er ret spændt på vandaerobic, for normalt er jeg ikke så vild med svømmehaller. Det skal nok blive sjovt!

Madame sagde ...

Jeg synes, det er en supergod idé, at du skal til vandaroebic - det må være en effektiv og sjov måde at få motion på! God fornøjelse og tak for den spændende opskrift :-)

MissMuffin sagde ...

Det er desvæære blevet aflyst i denne omgang Madame, men jeg skal helt sikkert afsted snart:)

Annette sagde ...

Hvor lækkert, den skal prøve inden længe. Jeg ser at det blev sofaen frem for vandaerobic, bedre held næste gang.
En god aften til dig.

Piskeriset sagde ...

Mmmm! Nu har jeg besluttet mig for at lave smoothie i morgen tidlig! Var det alle sammen friske frugter, eller var nogle af dem frosne?

MissMuffin sagde ...

Anette, jeg må se om jeg kan finde nogle andre der vil med i næste uge så...
For det lidt irriterende, for jeg tror det er ret sjovt- sofaen fejlede nu heller ikke noget..

Piskeris, jordbær, banan og mango var fra frost, men jeg tager dem altid op inden jeg går i seng og lader dem stå i køleskabet. Så er de halvfrosne og behagelige at spise:) Jeg er ikke vild med de er iskolde..

Hanne K's verden sagde ...

Hehe ... hvad er det lige med rådhuskældre. Mon der er et krav om, at de skal være skumle? Det var de i hvert fald både i Karup Kommune og nu i Viborg Kommune ;o)

Jeg er stadig bagud på smoothiebølgen - men din version lyder virkelig fristende

MissMuffin sagde ...

Vores rummer også den gamle arrest, der er så uhyggeligt og fyldt med edderkopper. UF!
Smoothies er rigtig godt Hanne, du må prøve det ved lejlighed:)