mandag den 22. februar 2010

Italiensk farsbrød med soltørrede tomater, mozzarella og basilikum..



Kristian er vild med farsbrød i alle afskygninger, så idag hev jeg en opskrift frem, som vi måtte have afprøvet, nu hvor han er så frygteligt ramt af en ond forkølelse..
Farsbrødet er fra Magasinet Mad! nr. 06/2009 og smager skønt.
Vi fik kartoffelbåde og tomatsauce til. Aftenens grønne indslag blev lidt grøntsagsstave med en hurtigt fressing til..
En lækker aftensmad med masser af smag, som jeg sagtens kan finde på at lave igen. Kristians kræsne smagsløg var også begejstret, så jeg er sikker på at børn også kan li det:p

Italiensk farsbrød(4 pers)
Fars:
500 g hakket kalv eller oksekød
1 dl rasp
1 dl mælk
1 løg
2 fed hvidløg
2 tsk tørret basilikum
salt, peber

Fyld:
125 frisk mozzarella i tern
½ dl soltørrede tomater i olie
½ hakket persille
½ dl hakket basilikum
evt. 1 dl oliven uden sten

Rør ingredienserne til farsen sammen og lad den hvile i køleskabet 30 min.
Rul farsen ud til en stor firkant mellem 2 stykker bagepapir.
Kom fyldet på og rul farsen sammen som en roulade ved hjælp af bagepapiret- det er nemmere end det lyder.
Vip farsbrødet over i en ildfast fad, der er smurt godt med lidt olie.
Kom det i en 250 grader varm ovn i 15 min.
Skru ned på 170 grader og bag yderligere 30-40 min.

9 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Årh! Forkælelse! Hvis der ikke var så langt, ville jeg suse forbi og spise rester! :-D

Linebinevaskemaskine sagde ...

ej sikke noget mumsemumse mad :) det lyder rigtig lækkert. det må Daniel bestemt også kunne li' så ;)

MissMuffin sagde ...

Piskeris, du skulle være så hjerteligt velkommen:)

Line, det smager rigtig godt, så jeg er sikker på Daniel også vil synes det er et hit:)

Frk. Bibo sagde ...

Uuuuhm - skrevet på listen over "det skal jeg prøve". Måske til weekenden... mmmm. ;)

MissMuffin sagde ...

Frk. bibo, sån en liste kan nemt blive lang:)
Det smager rigtig godt og er sån lidt "mormor-agtig" uden at være det alligevel:)

Anonym sagde ...

Nøj det lyder altså lækkert... Den opskrift nupser jeg :-) Den skal afprøves i denne uge.
Tak :-D

MissMuffin sagde ...

Velbekomme Vibeke:)
Den er heller ik tosset!

Astrid sagde ...

Nu hvor jeg jo lidt har præsenteret mig som fast læser herinde.. så må jeg indrømme, at jeg elsker dine opskrifter - og bruger dem ret så ofte. I aften skal vi have min version af din version af dette lækre farsbrød ;)

Anonym sagde ...

Til MissMuffin,

Jeg lavede det Italienske farsbrød i dag, jeg serverede retten med flødekartofler med Morney sovs over og en salat med rucula, soltørrede tomater i olie, oliven, valnødder og fetaost. Dressingen var olie, hvidvinseddike, sennep og akaciehonning. Gæsterne var meget begejstret, det var jeg også, jeg har tidligere lavet farsbrød, og jeg syntes det var kedeligt. Men dette var fantastisk.

Tak for opskriften, den bliver gemt. Hilsen Annette