onsdag den 17. februar 2010

Forårs-drømme...

Isabellas skyder godt nok gang i forårsdrømmene, selvom der er lovet snevejr igen igen..
Kolonihaven er helt gemt bag sne og vi kan slet ikke komme derind, for lågen er frosset helt fast.. Jeg glæder mig til sommer!
Nu må vejret altså gerne snart blive, så vi kan komme derud igen..
Imens bruges tiden til lidt planlægning, drømmeri og surfen efter inspiration.
Min største drøm for i år er en lille køkkenhave og et drivhus...
I Netto idag var der frø til sølle 2 og 5 kr, så jeg snuppede et par stykker.
Gulerodsmixet fandt jeg i Plantorama i søndags sammen med søde Lotte..
Får jeg mit drivhus, så skal det fyldes med spændende tomater og agurker.
Aubergine og meloner kunne jeg også godt tænke mig at prøve..
Køkkenhaven skal have gulerødder, salat, ærter, jordbær og måske lidt kartofler, helt afhængig af hvor stort det bliver. Squash og pyntegræskar skal der også være plads til, men de får nok et bed for dem selv, for de gror udover det hele hvis chancen byder sig..
Bedene omkring terassen skal fyldes med duftende og farvestrålende blomster og et par krydderurter imellem.
Klematis og klatreroser skal også sættes igang..
Nu må vi se, der er meget der skal laves før jeg kan begynde på alt det sjove.
Bede skal fjernes, nye bede anlægges, der skal være økonomi til drivhus, der skal hentes jord, køres på genbrugspladsen mange gange, fældes et træ og nogle buske og mange andre ting...

7 kommentarer:

Linebinevaskemaskine sagde ...

nu får jeg også helt forårs fornemmelser :) uh det bliver skønt når alle blomsterne begynder at titte frem igen

MissMuffin sagde ...

Jaa, det bliver skønt!
Jeg glæder mig hvertfald til solskinsdage i kolonihaven, det var simpelthen så dejligt...

Mette Lykke sagde ...

Åh ja.. det bliver så skønt..
Hvor jeg glad for at lille Emma klaret krisen.

Grith sagde ...

Hvor bliver man bare i dejligt godt forårshumør af at læse om dine planlægning for foråret.

Glæder mig så meget til at få en have.

Knus Grith

VillaVillaKulla sagde ...

Hvad er nu det med bette Emma :) Har hun fået det bedre, og fik hun lidt af din frikadelle mad? Selvom jeg stadig er lidt pige-fornærmet over hendes ignorering i søndags, er hun jo bare super skøn! Ja, hvad skulle vi dog gøre uden lille Emma.
Lyder godt med have drømmeriet, det nye Isabella er rigtig godt! Vi kommer hvert fald ud og hjælper :)

Piskeriset sagde ...

Jeg glæder mig sådan til at se/læse, hvad du finder på! Jeg har absolut ikke grønne fingre, men vi har tænkt at gøre noget ved haven, når det bliver forår. Hvad vi præcis vil gøre, ved jeg ikke, for pt. er mulighederne for at tjekke havens planter temmelig dårlige ;-)

Men urtebed - det må vi altså stable på benene...

MissMuffin sagde ...

Mette, jeg er også glad for hun klarede den:)

Grith, det er altså også hyggeligt at gå og nusse i haven og få sorte tæer:)

Lotte, hun havde fanget en lille infektion som tog den lille Emmas kræfter..
Forstår ikke hvorofr hun pludseligt var så vild med ham Carsten, det var da noget fjollet noget at være:)

Piskeris, det har jeg bestemt heller ikke. Og dog, pt er der fint liv i alle mine potteplanter herhjemme, hvilket er en sjældenhed:)
Det bliver spændende at se hvad der gemmer sig under sneen i haven! Plejer man ikke også at sige, at man skal have et år i haven til at observere, inden man går i gang med at lave om?