fredag den 26. februar 2010

Fiskedeller..

Nem og hurtig mad!
Nu var det en pakke "Minnas fiskefars" der blev brugt idag, men jeg vil nu tusind gange hellere bruge fiskemandens hjemmehakkede istedet, for det er da en værre omgang klister!
Smagen er dog helt ok..
Jeg bagte dem i ovnen for nemhedens skyld, men jeg ved ikke om det var derfor de blev sån lidt gummi-agtige eller det var den ringe fars..

Fiskedeller(6-7 stk)
400 g fiskefars
1/4 rød peberfrugt, finthakket
½ bdt. persille, finthakket
2 tsk hakkede tomater i olie
salt, peber
lidt mel

Rør alle ingredienserne sammen til en jævn fars.
Form frikadeller og sæt dem på en bageplade med bagepapir.
Bag dem ved 200 grader i 20-25 min.

6 kommentarer:

Nete sagde ...

Hmm, når jeg køber de dér supermarkedsfiskefarser, foretrækker jeg at købe den, der indeholder laks - og så mixer jeg en ordentlig dusk persille, citronsaft og lidt krydderier i - så er den helt på niveau med fiskemandens ;-)

<3 Nete

Garn, hund & kat sagde ...

jeg foretrækker at lave fiskedeller helt fra bunden af - bruger hvad der nu er på tilbud, af torsk eller sej eller evt. noget frosent.

kommer chili, forårløg og ingefær i. sammen med æg og lidt rugmel.

Det smager godt :-)

MissMuffin sagde ...

Hej Nete

Velkommen på bloggen:)
Det må jeg lige huske til en anden gang, for mon ikke det smager af bar lidt mere:)
Jeg kan bar bedre li fiskemandens konsistens, for den er lidt mere grov, men det er ikke altid lige jeg kommer forbi...

Sisses mor, jeg har bar ikke en kødhakker- og har heller ikke plads til en:)
God ide med at bruge rugmel, det havde jeg slet ikke tænkt på!

Garn, hund & kat sagde ...

Miss - du kan bruge en blender, en food processor eller sikkert også en minihakker - blot skær fisken ud i mindre bidder først.

Det er ikke så vigtigt med hvilken maskine det er, men dog nok nemmest med en eller anden form for maskine :-)

MissMuffin sagde ...

Jeg har både blender og foodprocessor, så kan være jeg bar skal give det chancen:)
Ellers er vores fiskemand heldigvis ok billig:)

Nete sagde ...

Iih tak ;-)

Synes os', det lyder ret læks med rugmel i - dén prøver jeg osse!

<3 Nete