søndag den 28. februar 2010

Majspandekager med texmex-linser...

I aften prøvede vi et vegetarisk alternativ til mexicansk med oksekød og der smagte ganske godt og er ret billigt at lave..
Linserne er lidt grynede, men det er ikke noget der genrede mig, for ellers var smagen meget li det jeg plejer at lave.
Kristian derimod, han var ved at kvæles i det- men det er jo ikke noget nyt:)
Majspandekagerne fik vidst li varme nok, for de blev lidt tørre.

Opskriften har jeg lånt hos Hanne...
Fyld pandekagerne med texmexlinser, salat og en god klat guacamole.

Majspandekager (4-5 stk)
2 spsk hvedemel
2 dl majsmel
2 dl mælk
3 æg
lidt salt

Bland de 2 meltyper og pisk dem sammen med æg, mælk og salt.
Lad dejen hvile 30 min.
Bag pandekagerne i en smule smør.

Texmex-linser:
4 dl røde linser
1 brev tacomix (Santa Maria)
2 gulerødder, revne
1 lille løg, finthakket
2 fed presset hvidløg
8-10 cherrytomater i halve
1 hånduld sugarsnaps, hakkede
½ peberfrugt i små tern
2-3 spsk kethup
saften af en ½ citron

Kog linserne efter anvisning på pakken og lad dem dryppe godt af.
Svits løg og grøntsager i en smule olie og kom linserne ved.
Rør tacomix'et i og lad det småsimre et par minutter.
Smag linserne til med kethup og rigeligt med citronsaft.

4 kommentarer:

Tina Liel sagde ...

Ser lækkert ud - har en periode hvor jeg ikke rigtig kan klare kød badr. Sikke et dejligt billede af alle fuglene men det ser godt nok koldt ud. Godt at der er nogen der fodrer dem. KNUS♥

Sofie Maria sagde ...

Ej hvor ser det lækkert ud! Lige noget for mig - det må prøves af ;)

MissMuffin sagde ...

Tina, vi prøver også at spare på kødet, for det dyrt at købe godt kød, så det håber jeg at der bliver penge til nu..
Jeg er lidt skræmt af det der kødklister og saltmarinering man hører om hele tiden...

Sofie Maria, det må det jo næsten lige være ja:) Der vil komme flere vegetariske indslag i nærmeste fremtid...

Hanne K's verden sagde ...

HAHAHA, de stakkels Kristian ;o)