søndag den 21. februar 2010

Vinterbryllup

Jeg fik ikke rigtig taget nogle billeder igår, for der var så rigeligt med kameraer, så al den blitz blev jeg hurtigt mættet af. Men alligevel får i lige et billede af min yndige mor:)

Sneen lagde lidt en dæmper på fornøjelsen, for jeg brugte utroligt lang tid på at være bekymret! Vi nåede lige vielsen i kirken, for bruden var heldigvis også forsinket.
Kristian var ret syg og dårlig, så han ville bar hjem. Vi kørte lige efter midnat og kom heldigvis hjem i et helt stykke, men det var da ikke en særligt sjov køretur!
Bruden havde ønsket sig et vinter-bryllup og det må man sige hun fik! Alle gæster nåede frem trods vejret, men der blev bestilt en del ekstra overnatninger, for mange ville ikke ud i sneen igen..

Bruden var rigtig yndig i en rigtig flot og lidt anderledes brudekjole og tog snevejret i stiv arm, selvom der måtte skiftes til gummistøvler flere gange i løbet af dagen:)
Brylluppet blev holdt på det smukke Dronninglund Slot og var bare rigtig gennemført.

Menu:
Legeret kørvelsuppe med kammuslinger og jomfruhummer i filokurv
***
Basilikumsorbet
***
Rosastegt krondyrfilet anrettet på brødcroutons med vagtelbryst i savoykål. Hertil sauterede rosenkål og mandler, tomat med blomkålspure og bacon, karamelisserede pigeonæbler med skovbær, morkelsauce samt små kartofler vendt i urter, vineddike og cremefraiche
***
Kanel- orangefragilite serveret med passionsorbet i mandelkurv, vanilleparfait med hindbær samt fintskåret frugt.
Til damerne blev der skænket en lækker rød champagne og til herrene en stærk spiritus, som jeg aldrig fandt ud af hvad var.

Maden var utroligt lækker, der var masser af det og der blev hurtigt fyldt op i glassene.
Ved vores bord var brødkurven flittig tømt, for der hørte noget rigtig lækkert brød med til alle retterne.
Så alt i alt en rigtig dejlig oplevelse, selvom det var lidt hårdt at være afsted i 12 timer...

11 kommentarer:

Annette sagde ...

Wauw, hvor ser din mor godt ud og sikken en kjole. Det lyder til at have været et pragtfuldt bryllup, selv om vejret ikke opførte sig allerbedst. God bedring med Kristian.

Mette Lykke sagde ...

Hvor din mor smuk i den kjole..
Men øv bøv, jeg ville gerne have have set bruden.. Jeg græder altid når bruden kommer ind i kirken..
Super lækker menu.. det har ikke været et billigt bryllup..

MissMuffin sagde ...

Annette, hun er nemlig rigtig fin:)
Vejret var lidt anstrengende, men det hele gik:)

Mette Lykke, jeg havde også tænkt på det, men har ikke fået spurgt bruden om lov til at smide hende på bloggen, så derfor er der ikke lige kommet noget billede endnu:)
Det koster kassen at holde bryllup på slottet, men mon ikke bruden har fået lidt rabat, for det er også hendes arbejdsplads:)

Mig sagde ...

Hvor er hun smuk, og sikken flot kjole !

Hyggehygge
Marianne

MissMuffin sagde ...

Marianne, jeg er også helt vild med kjolen, den er bar så flot:)

VillaVillaKulla sagde ...

Sisse-mor ser jo hamrendes godt ud:) Lyder bare som en rigtig god middag søde!

MissMuffin sagde ...

Jaa, gør hun ikke Lotte?
Efter bruden synes jeg hun var den der var aller pænest:)

Piskeriset sagde ...

Wauw! Jeg er vild med den kjole - hvor ser hun skøn ud :-)

Godt at brylluppet forløb efter planen, selvom vejret var en ekstra udfordring. Håber at Kristian bliver hurtig rask igen!

MissMuffin sagde ...

Den er også bar så flot Piskeris, der valgte hun helt rigtigt!

Lone sagde ...

Din mor er meget smuk, og kjolen er bare så flot til hende.
Dejligt at høre, at bryluppet forløb så tilfredsstillende :)
12 timer er lang tid, men det er først bagefter, man tænker over, hvor længe, det har været.
Så er det altså også bare så skønt at komme hjem til sit pelsdyr igen :-)

MissMuffin sagde ...

Lone, jeg synes hvertfald det er hårdt at være afsted de 12 timer, især fordi vi meget af tiden bar skulle sidde ned og så var der også lidt koldt på slottet...
Ja, og så bliver man også søvnig efter at have indtaget al den gode mad!