tirsdag den 9. februar 2010

Jordbærdrøm....

Åh ha, det er altså lidt hårdt at komme op om morgenen de her dage...
Heldigvis er det begyndt at være lysere om eftermiddagen, det er noget ved. Når der er mørkt kl. 16 føles det jo nærmest som om der er nat kl. 20.00!

For at få lidt varitation i mine smoothies prøvede jeg igår en "jordbærdrøm".
Opskriften er med i den kasse med udskåret frugt jeg har købt i Kvickly, så det bar er nemt at gå til.
Efter min smag var den alt for tynd og den smagte mest af blåbær, så jeg er ikke så imponeret. Måske i er?

Jordbærdrøm:
200 g frossen jordbær
100 g frossen banan
100 g frossen blåbær
2-3 dl ufiltreret æblejuice

Det hele kommes i blenderen og vroom vroom- så er der smoothie:)
Jeg kom lidt kokos på toppen, bar for at pynte og gi lidt smag.

Idag var det meningen at jeg skulle prøve den Sofie Maria gav mig opskriften på for noget tid siden, men jeg kan simpelthen ikke finde den!
Så jeg har fundet en anden som jeg vil forsøge mig med idag...

11 kommentarer:

Sofie Maria sagde ...

Synd din morgensmothie blev tynd og kedelig.
Jeg fanbdt lige min gamle kommentar frem til dig:

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=8859424497048174009&postID=4669417453665106257

Rigtig god dag til dig! :)

Mig sagde ...

Altså... jeg synes de der smothier, ser SÅ lækkere ud... Men jeg kan simpelthen ikke synke, det når jeg får det i munden !!!

Vil ikke nævne hvad konsistensen minder mig om.

Det er irriterende, vil SÅ geren kunne lide det !

Hyggehygge
Marianne

MissMuffin sagde ...

Taak Sofie Maria:)
Jeg har bar ledt og ledt!
Nu må jeg li se om jeg ikke har det hele, så må den prøves imorgen:)
Knus

Marianne, kan du så ikke prøve at lave den lidt tyndere?
For meget banan kan også godt gøre den lidt kvalm synes jeg..
Jeg er blevet helt vild med det som morgenmad. Det eneste der er bedre er nutellamadder, men det er jo bar ik li så sundt:)

Grith sagde ...

Det var da en super idé til morgenmad - måske vi skulle prøve det herhjemme. Det sker lidt for tit at Anders og jeg ikke når morgenmaden med tre unger der skal op og i tøjet.

Og det ser jo også utroligt lækkert ud.

Knus Grith

Pernille på 1. sagde ...

Jeg elsker smothie og har lavet en rigtige mange forskellige, desværre så skal jeg jo lige tænke på hvor mange jeg drikker på grund af min diabetes, hvis det ikke var for det kunne jeg drikke rigtig mange hver dag.
Du kan finde rigtig mange opskrifter på nettet.

Knus

MissMuffin sagde ...

Grith, det er hvertfald nemt og hurtigt- men er man maget sulten om morgenen fylder det ikke så meget..
Jeg veksler mellem havregrød til de sultne dage og smoothies til de andre:)

Pernille, det er nok også en coctail der er hård for blodsukkeret!
Jeg synes hvertfald det er en frisk måde at starte dagen på:)
Knus

Tina Liel sagde ...

Blåbær overskygger altså bare ALT synes jeg - så nok derfor! Smart at de laver sådan an frugtkasse. En dejlig dag til dig. KNUS

Annette sagde ...

Jeg tilslutter mig Tina´s kommentar, supersmart med sådan en frugtkasse og især når den er inkluderet opskrift. Jeg er ikke nået så langt i min smothies produktion (dovenskab, skam dig Annette), men afprøver ind imellem de lækre opskrifter jeg ser på div. blogs.
En fortsat rigtig god dag til dig.

MissMuffin sagde ...

Tina, blåbær er meget gennemtrængende i smagen ja! Det super smart 1500 g frugt pakket i 100 gram for 49 kr(tilbud). Så er der jordbær, blåbær, banan, mango og annanas..

Annette, det meget praktisk! Kvickly har også flere forskellige poser med forskelligt blandet frugt der li er til at smide i blenderen..
Knus

Piskeriset sagde ...

Lidt pudsigt at blåbærrene kunne overdøve jordbærrene - det ville jeg ikke have forventet. Men opskriften lyder nu lækker :-)

Jeg bliver 'desværre' nok nødt til at få mig en smoothie om lidt, for jeg har en mango, der skal bruges. Nogen gange må man jo ofre sig for at få tømt køleskabet ;-)

MissMuffin sagde ...

Piskeris, jeg synes ellers altid at blåbærrene smager godt igennem. Tit laver jeg bar en blåbærsmoothie, det nem og smager af noget:)
Ja, det er med at ofre sig så der intet går til spilde, haha:)