mandag den 23. maj 2011

Birchermysli

Jeg er altid på jagt efter nye morgenmads-opskrifter, for jeg synes nemt, at jeg bliver træt af at spise det samme.
Derfor prøvede jeg også denne opskrift på Birchermysli fra Gordon Ramsays "Spis Sundt" i sidste uge, men det var ikke nogen succes.
Jeg synes, at den var smagsløs og klistret, ikke noget for mig!
Så vil jeg hellere have en almindelig omgang havregrød eller en smoothie med musli.

Birchermysli (1 pers.)
50 g. havregryn
2-2½ dl. skummetmælk
½ æble, revet
½ dl. yoghurt naturel
2 tsk. flydende honning

Tilbehør:
Frugt eller bær
Ristede, hakkede nødder
lidt ekstra honning

Kom havregrynene op i en skål og hæld mælken over- der skal være nok mælk til, at havregrynene lige er dækket.
Dæk skålen til og lad det trække i køleskabet mindst 1 time, helst natten over.
Næste dag røres revet æble, yoghurt og honning i havregrynene.
Tilsæt lidt mere mælk, hvis blandingen bliver for tyk.
Server med bær, frugt, ristede nødder og honning på toppen.

7 kommentarer:

Cæcilie sagde ...

Godmorgen:) du får det nu til at se rigtig lækkert ud. Tror jeg hopper på smoothievognen her til morgen. Hav en dejlig dag

Karin Grøn sagde ...

Mmmm lyder skønt.
Skæt at læse om din børnepasning. Faktisk er jeg gammel børnehavepædagog og vi havde også i din tid adskillige aldrende sølvbrudepar- unge par i 3-6 års alderen der ikke ville gå tur uden at holde det bestemte barn i hånden og skændtes som gamle ægtepar, men ikke kunne undvære hinanden. Den med pigelus og kysse er drenge i 7--9 års alderen. De små vil skal gerne kysse- så jeg morede mig kosteligt og så i ånden en hel række små drenge med lukkede munde og trutmunde klar til at Miss Muffin kys. Hæ hæ.

Karin Grøn sagde ...

Vrøvl- lukkede øjne og trutmund--- selvfølgelig

Rud sagde ...

Ser ud som om noget der skal prøves. Tak for tippet :)


Rud
Københavnske restauranter
http://københavnskerestauranter.dk/

MMac sagde ...

Hvor har du bare en dejlig blog, skal helt sikkert følge dig, tag et kig forbi min blog, er lige startet op dog små indlæg.

http://mathildemacdonald.blogspot.com/2011/05/romantisk-weekend-med-ham-den-sde.html

Lise sagde ...

Jeg tror ikke Gordon R har faaet helt fat i det med Bircher muesli ;O) Som jeg har faaet det hernede i Schweiz, saa bliver det stillet i bloed i juice f.eks aeble eller appelsinjuice med lidt citronsaft - og saa dagen efter roert op med revet aeble og enten floede eller yoghurt. Der skal ogsaa rosiner og noedder/mandler i for at det er helt rigtigt! Det fortjener et nyt forsoeg med en anden opskrift

Lise
http://detskalsmageafnoget.blogspot.com

MissMuffin sagde ...

Cæcilie, frugt og bær gør meget:)

Karin, det vil jeg huske, for det med at kysse på alle de her små chamører går vidst ikke i længden:)

Velbekomme Rud:)

Tak Nmac, det er jeg glad for at høre:)

Lise, den her udgave er hvertfald klistret og smagslød- synes også, at ordet "mysli" er lidt malplaceret i denne version..