tirsdag den 17. maj 2011

Parpadelle med Spicy Thai Basil Chicken

En af de gode ting ved Foodgawker er, at man kommer vidt omkring på alle mulige spændende blogs.
Endnu engang faldt jeg over en pastaret, som bar måtte afprøves på bloggen Fuss Free Cooking:)
Super lækker ret, der er helt tilpas spicy uden at brænde i munden.
Den kalder dog på flere grøntsager, for det er lidt kedeligt kun med gulerødder synes jeg, men det er en smagssag.
Kristian synes det smagte dejligt og drømte ikke om flere grøntsager:)
Desuden tror jeg, at en omgang nudler ville passe bedre, men pasta kan også sagtens bruges.
Jeg havde helt glemt, at jeg har en virkeligt lækker Scanpan Wok, som jeg næsten aldrig bruger. Det skal der laves om på!

Parpadelle med Spicy Thai Basil Chicken (2 pers)
250 g. parpadelle e.lign
450 g. hakket kyllingekød
2 store gulerødder, i tynde stave
3-5 fed hvidløg, presset
1 rød chili, finthakket
1 bdt. basilikum
3 spsk. fishsauce
2 spsk. soya
1 tsk. brun farin
godt med peber

Bring en gryde med letsaltet vand i kog.
Varm en smule olie op i en wok ved høj varme og steg gulerødderne heri ca. 1 min.
Skru ned for varmen og tilsæt chili og hvidløg. Lad det simre 1 min under omrøring.
Tilsæt herefter det hakkede kyllinegkød og svits det til det er næsten færdigt.
Kom fishsauce, soya, brun farin og peber ved. Smag til.
Kog pastaen, men tag den fra lidt før tid, så den ikke er helt færdigkogt.
Bland pastaen i kødet og vend det godt rundt.
Lad det simre et øjeblik ved svag varme, så både pasta og kød bliver helt gennemkogt.
Kom basilikum ved og varm igennem til det falder sammen.
Serveres straks.



2 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Tror du har ret mht. nudlerne, men denne udgave ser nu også god ud :-)

MissMuffin sagde ...

Piskeris, det smagte også rigtig dejligt:)