fredag den 27. maj 2011

Oat and raisin cookies

Hvis der udbrød brand herhjemme ville jeg redde Kristian, Emma og min Hummingbird Bakery Cookbook:)
Eller det sku man da næsten tro, for jeg er ret glad for den og har lavet endnu en opskrift derfra:)
Bitten var her igår for at interviewe mig til hendes opgave, så jeg synes, at jeg ville servere lidt sødt når jeg nu fik chancen..
Hver eneste gang jeg bager cookies bliver de aldrig flade som de skal! Jeg ved ikke hvad jeg gør galt?!?
Selvom de ikke blev fine og flade, så smagte de ganske udemærkede:)
Havregryn og rosiner er altså et godt makkerpar:)
Jeg kunne godt bruge en idiotsikker opskrift på sprøde og tynde cookies, som jeg kan putte M&M's i, for sån nogle har jeg nemlig lyst til- så sig endeligt til hvis du har en god opskrift.

Oat and raisin cookies (10 stk.)
135 g. blød smør
80 g. sukker
80 g. brun farin
1 æg
170 g. mel
½ tsk. natron
1/4 vaniljeekstrakt
1/4 tsk. kanel
55 g. havregryn
110 g. rosiner

Kom smør, sukker og brun farin i en skål og pisk det sammen med en håndmixer.
Tilsæt vaniljeekstrakt og ægget og psik det godt sammen.
Bland kanel, mel og natron sammen og vend det i smør-blandingen.
Vend havregryn og rosiner deri.
Form dejen til 10 små kugler, som sættes på 2 bageplader med bagepapir- husk at der skal være plads til, at de kan flyde ud.
Pres dem let flade.
Bages 10-12 min ved 170 grader.
Lad dem køle af på en rist.

9 kommentarer:

Louise sagde ...

På deres hjemmeside har de en masse opskrifter :)

her er link:

http://www.mms.com/us/baking/recipes/cookies/index.jsp

Louise sagde ...

hov.. var dette link:

http://www.mms.com/us/baking/recipes/cookies/index.jsp

Jannie sagde ...

Mmmmm, de ser ellers lækre ud, har lige bagt citronmuffins, men nu får jeg da helt lyst til cookies også :O)

MissMuffin sagde ...

Løjsen, jeg havde slet ikke tænkt på at kigge på deres hjemmeside, så det må jeg hellere:)
Tak for tippet!

Jannie, det lyder farligt:)
Muffin og Cookies, det er altså gode sager:)

Anonym sagde ...

Skal der slet ikke mel i ?

MissMuffin sagde ...

Godt du er vågen Lulle!
Selvfølgeligt skal der mel i- det er hermed rettet!

Anonym sagde ...

Haha, ja det er kan jo ske at man lige glemmer lidt i forbi-farten ;) Super lækker blog du har her!

MissMuffin sagde ...

Tak Lulle:)

Maiken sagde ...

Hej miss muffin! Kom lige forbi din side for at lede efter nogle choko-cupcakes, og så dette indlæg. Mine cookies bliver altid gode, tjek evt. min opskrift - her skal smørret smeltes (tror måske det gør at de lettere flyder ud og bliver flade) Try it :)
Mvh Maiken