mandag den 13. april 2009

Madpakkeboller...

Lidt vand, olivenolie, salt og rørsukker blev rørt sammen med soltørrede tomater og feta, og samlet med durummel og lidt alm hvede. Det fik lov at hæve sig stort, trille til boller og så hæve igen. Ind i en varm ovn og ca 12 min senere var der lækre sprøde boller..
Sammen med en tunsalat rørt af dåsetun, mayo, krydderurter og en rød peberfrugt er madpakken til de næste dage sikret.. Så mangler der kun lidt salat, tomat og agurk til pynt:)
Hvad spiser du på madpakken?

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Er det en fejl, at du ikke har nævnt gær?

Anette sagde ...

De ser lækre ud - det gad jeg godt prøvesmage :D

MissMuffin sagde ...

Du er da knivskarp Belle, selvfølgeligt var der gær i, en hel pakke endda:)

De er blevet rigtig lækre Anette, så det kan jeg godt forstå:)

Linda sagde ...

MUMS!
Jeg kunne så godt spise dine boller lige nu :-)

Anonym sagde ...

De ser lækre ud! Og det var skam ikke for at træde i det.. jeg eksperimenterer selv lidt med, hvor meget eller hvor lidt gær, jeg bruger. Surdej, koldhævninger og den slags. Der er meget, der spiller ind.. og jeg har ikke helt fundet den magiske formel endnu. :)

Så jeg var bare nysgerrig...

MissMuffin sagde ...

Jeg er også vild med at eksperimentere, men engang imellem så skal det gå stærkt, og så får den godt med gær:)
Men jeg synes nu også at langtidshævet brød er meget bedre!
Jeg tror at durrummelet ville ha kommet mre til sin ret, hvis dejen havde langtidshævet, så det håber jeg at kunne nå næste gang..