torsdag den 16. april 2009

Så tykke vi ku trille...

Så kom billederne af den lækre pålægskagemand vi fik igår til morfars fødselsdag, stofa var nede igen i aftes..
Til dem, der ikke ved hvad en pålægskagemand er, så er det en bradepande af lys brød, højt belagt med pålæg og alt hvad der hører sig til. Det er lagt i baner(vores havde 5) af forskellige slags, og så skærer man bar ud efter hvem der vil have hvad.. Uhm, det altså så lækkert!!
Til dessert var der lækker is, så igår da vi havde spist, havde jeg nærmest ondt hver gang jeg trak vejret, så forspist var jeg!

Er der andre end mig der har fået en underlig kommentar fra "Peter from Sweden"? Igår lå der en kommentar i mit sidste indlæg, men jeg valgte at slette det. Det var bar en lang, rodet smøre på engelsk, efterfulgt af et link, muligvis til en svensk blog. Mærkeligt synes jeg altså det så ud!

10 kommentarer:

Madame sagde ...

Pålægskagemanden ser helt fantastisk ud! Sådan en kendte jeg ikke, men det minder om min mors landgangsbrød - lange stykker brød med flere slags pålæg på række.

Kommentaren, du fortæller om, er sikkert en spam - bare ud med den :-)

Klem til dig!

Miss Midtjylland sagde ...

uuuhmn.... er der også sådan en på tirsdag??

Mette Lykke sagde ...

Det er sjov ting sådan en pålægskagemand..
I Sverige har de noget ligende..
Pålæg i en lagkage..
Tak for kigget.
og ha en god gag..
den mærkelig kommentar så jeg hos Pernille på 1..

Miss Midtjylland sagde ...

Mette - det får vi også altid når vi besøger min familie i Sverige! Det er brandlækkert! Det er vist noget der skal laves i weekenden, tror jeg... mums!

Pernille på 1. sagde ...

Det er bare en rigtig lækker ting sådan en pålægsdame/mand

Vi brugte det til natmad da min datter blev konfirmeret :)
God dag

Anette sagde ...

Jeg elsker sådan en pålægskagemand - det er skønt.
Jeg har set den kommentar du nævner andetsteds men ja - den er da vist bare til at slette. Kram

Malou Klidmoster sagde ...

Mums, det er længe siden jeg har fået sådan en fætter.
Jeg fik også den kommentar, min mand sagde at jeg bare skulle slette den. Ham Peter er en tosse, der spreder sine sære politiske budskaber og agendaer overalt i cyberspace.
Glad hilsen
Malou

MissMuffin sagde ...

Hej Madame
Du kan tro det er lækkert, det er helt klart en livret!
Du skal ta at prøve det en dag:)

Hej Pia
Arg, dog ikke, i er kun inviteret til boller og varm kakao, nu når vi også skal i sommerhus senere for at fejre min fødselsdag- som altså er på onsdag:)

Hej Mette
Hmm, den svenske model lyder mystisk- er den bar lavet med sån nogle helt almindelige bunde eller hvordan?

Hej Pernille
Sikke en god ide at bruge det til natmad, jeg er sikker på at det kun kunne være et hit!

Hej Anette
ja ik, det smager altså bare super lækkert og så er den også indbydende at se på:)

Hej Malou
Desværre synes jeg man får sån en alt for sjældent:)
Det mætter jo så dejligt!

Tak for alle svarene om den mærkelige besked, skulle der komme mere fra den side af ryger det bare lige i skraldespanden.
Og tak fordi i allesammen læser med, jeg er rigtig glad for jeres kommentarer:)

Kram MissMuffin

Olines sagde ...

Hvor lyder det lækkert med en pålægskagemand! Det har jeg aldrig prøvet, men landgangsbrød som Madame beskriver fik vi ofte når jeg holdt børnefødselsdag. uha, det er mange år siden:)
Jeg er vild med dansk smørrebrød, så en pålægskagemand vil helt sikkert smage mig!

MissMuffin sagde ...

Velkommen til her Oline:)
Pålægskagemand er endnu bedre end landgangsbrød og smørrebrød, så jeg er sikker på det lige kunne være noget for dig:)