lørdag den 18. april 2009

Min egen lille køkkenhave..

... endda med privat gartner:)
Pap har gang i væksthuset, der er tomater, peber og agurker. I haven skal der såes kartofler. Men så synes jeg altså lige der manglede squash og græskar! Pap vil ikke spise nogen af delene, men alligevel forbarmede han sig da han senere var i byggemarked, og nu har vi lige sået begge dele, så de kan stå til forspiring i hans væksthus.
Jeg ville gerne selv ha en have, men det har jeg desværre ikke, så godt jeg må være lidt med herhjemme alligevel:)
Måske jeg skal prøve at lave friterede squashblomster eller bruge dem i salat, ligesom man ser Jamie Oliver gøre..

7 kommentarer:

Pernille på 1. sagde ...

Hvor er det dejligt at du kan have lidt derhjemme.
Jeg bor jo også i lejlighed men jeg har en lille have, og det er skønt selv om jeg skal mine 17 trin ned. Jeg overvejer rigtig meget at få mig et lille drivhus dernede for jeg har regnet ud at det godt kan være der.
Kan du have en god dag

Anonym sagde ...

der har du nok rigtig snørret pap

MissMuffin sagde ...

Pernille: Vi har fælles have, så ud kan vi godt komme, men vi må ikke rigtig plante noget derude. Men dejligt at kunne hente forsyninger herhjemme så:)
Jeg er ret misundelig over du har en lille have at hygge i:)

Mormor: Ja, det var rigtig smart:)

Mette Lykke sagde ...

Godt du ikke skal have det i vindues karmen.. Det bliver store planter.. Måske jeg skulle en squas, de er ret flotte de planter, og frittet blomster lyder sjovt..

MissMuffin sagde ...

Ja, det ville vidst være et overskueligt projekt:)
Jamie Oliver fylder blomstrene med en krydret osteblanding, lukker dem sammen og steger dem i hed olie. Det skulle være rigtig lækkert!

Piskeriset sagde ...

Hm... måske er det i år, at jeg skal huske at så nogle græskar? Eller måske et par squash? I hvert fald tak for inspirationen - jeg er nu gået i tænkeboks mht. om vores lille have faktisk skal være lidt nyttig i år :-)

MissMuffin sagde ...

Piskeriset: Måske du skal prøve ja, de skal vidst ikke have en overdrevet masse pleje udover vand..

Havde jeg min egen have ville den kun blive plantet til med jordbær..