torsdag den 23. april 2009

Verdens bedste chokoladekage...


Alle jeg har bagt denne kage til har været helt vilde med den!
Den består af en kraftig chokoladekage uden mel, et lag choko-skum og en ordenlig portion jordbær, vendt i lidt rørsukker og hyldeblomstsaft.
Den er nem at lave, man har som regel ingredienserne i skabet og den bliver bedst hvis den hviler natten over i køleskabet.


Verdens bedste chokoladekage:
125 g smør
200 g god chokolade(dog max.65%)
8 store æg
200 g rørsukker


Smelt smør og chokolade over langsom varme- pas på det ikke brænder på!
Del æggene i blommer og hvider.
Pisk æggeblommerne med rørsukker, til en lys og luftig creme.. Pisk chokolade/smørblandingen i, når den ikke længere er så varm.
Pisk æggehviderne stive, til de står i bløde toppe. Vend først forsigtig 1/3 i chokoladeblandingen, og derefter forsigtigt resten i.
Hældes ud i en smurt bageform(jeg bruger silikoneforme).
Bages i 1 time v 180 grader(160 grader varmluft).
Den hæver meget, men vil efter bagningen falde sammen.
Når tiden er gået, slukkes der for ovnen, og et fugtigt viskestykke lægges over kagen. Lad afkøle i ovnen indtil den er faldet sammen, og vend ud på et fad.
Stilles koldt, gerne natten over pakket godt ind i husholdningsfilm, så er den bedst:)


Choko-creme:
½ liter piskefløde
150-200 g billig, mørk chokolade
Smelt chokoladen i fløden ved svag varme, og lad afkøle helt.
Piskes derefter til skum og smørres ud over kagen.

Jeg laver som regel fløde-blandingen mens kagen bager, og lader den så stå på køl til næste dag, hvor den så skal piskes lige inden servering.

5 kommentarer:

Hanne K's verden sagde ...

Den skal jeg prøve at lave på et tidspunkt. Wouw - den lyder virkelig lækker.
Hanne

Irene sagde ...

Uhmmmmm...jeg bliver helt lækkersulten bare af at se på din dejlige kage...Den er jeg da nød til at prøve snart...

MissMuffin sagde ...

Hanne: Den er virkelig lækker, kraftig og fast!Alle jeg har serveret den for elsker den virkeligt!

Irene: Den er super lækker- måske ikke så pæn, den kræver glasur eller pynt fordi den falder sammen, men det er virkeligt en lækker kage!

Anonym sagde ...

Hej

Den lyder super lækker har tænkt mig af lave den som dessert til nytårs aften sammen med is.Hvor mange personer vil du tro den er
til bare sådan ca.

MVH
Hansen

Anonym sagde ...

Jeg er på vej ned i køkkenet for at lave den til min søde kæreste som fylder 21. Bruger dog nutella istedet for ren chokolade - Det skal nok blive spændende. Sød blog ellers. Hyg jer.