søndag den 26. april 2009

Citronfromage




Jeg skal jo holde fødselsdag for familien idag, og mor ville altså ha citronfromage, så det har jeg forsøgt mig med. Så må vi se hvordan den er blevet, når vi har spist den i eftermiddag:)

Citronfromage

4 blade husblas
4 past. æggehvider
4 past. æggeblommer
4 spsk sukker
saft og skal af 1 økologisk citron

Flødeskum til servering



Læg husblassen i blød i koldt vand.
Pisk æggeblommer med sukker til en luftig æggesnaps. Smag til med citronskal og lidt af citronsaften.
Pisk æggehviderne helt stive.
Tag husblassen op af vandet, og smelt den over vandbad ved svag varme, sammen med den smule vand der hænger ved.
Kom citronsaften i husblassen, så den ikke er så varm.
Hæld den i æggesnapsen, og vend den rundt med let hånd.
Vend æggehviderne i med let hånd.
Stilles på køl.



"Efter-snak": Super lækker konsistens- men måske lidt for syrlig.. Næste gang vil jeg bruge lidt mindre saft, eller måske som mormor, med ½ appelsin og ½ citron.




4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak, glæder mig til at smage og til at give dig dine gaver :-))

MissMuffin sagde ...

Jeg glæder mig også til at få pakker, haha:)

Piskeriset sagde ...

Mmm... ikke dårligt. Sikke du forkæler dine gæster :-)

MissMuffin sagde ...

Piskeriset: Lidt godt skal de jo ha:)