søndag den 29. november 2009

Advent...

I et nummer af Isabellas har jeg forelsket mig i en enkel adventskrans bundet af lærkegrene. Jeg fandt et sted hvor jeg kunne købe lærkegrene, men de var nok lidt for tykke og jeg opgav at få en smal og høj krans ud af det. Lidt ærgeligt!
I stedet lavede jeg en lidt større og mere løs krans af grenene, så de ikke gik til spilde. Den er jeg ret tilfreds med, for den kommer til at se godt ud ude på døren med en rød sløjfe i.

Adventsdekorationen blev så en lavet på et kagefad på fod med en kageserviet, hvide lys(der mangler et), mos, et par julekugler og så de små adventstal. Sød og enkel. Overvejer om den skal tilføjes et par husløg og et par kogler med glimmer, nu må vi se:)

Lidt julepynt er der også kommet op, men der mangler stadig en smule. Juletræet henter vi her i ugen og så er der hvertfald juleglæde i det lille hjem- det bliver så hyggeligt:)

Idag smutter vi til Frederikshavn og besøger Lotte og Carsten, så der kan planlægges lidt flytning for dem i næste uge, hvor de jo får deres skønne hus! Carsten og Kristian har en playstation-turnering de skal have kæmpet sig igennem og imens vil Lotte og mig tulle lidt rundt.

8 kommentarer:

Lone sagde ...

Hvor er din lærkekrans sød, MissMuffin :)
Jeg syntes, at det er svært at binde kranse. Jeg kæmpede med mine

kastanjer i går. De tørrede roser, som jeg havde forestillet mig, at

der skulle pyntes med ind imellem, knækkede hele tiden. Det samme

gjorde nogle bær. Det endte op med hortensia, som var nogenlunde

medgørlige.


Din adventskrans er også smuk med mos, du selv har fundet. - Jeg er især vild med de løse adventstal :)

Det må have været rigtig spændende for den lille Nujo at komme med på skovtur. Sikke mange sanseoplevelser den lille fyr har fået.

Rigtig god weekend i gode venners lag :-)

MissMuffin sagde ...

Lone, jeg er også blevet godt tilfreds med den selv:)
Jeg synes oss det er svært, næste år betaler jeg mig nok fra besværet og nøjes med at pynte kransen selv..
Den lille adventsdekoration er en dejlig nem måde at gøre det på, for den kan justeres hele julen igennem:)

Nujo nød det hvertfald, han stod ikke stille mange sekunder af gangen og skulle smage på det hele:)

God søndag:)

Mette Lykke sagde ...

Det er en meget fin krans og et smukt advents fad.. Jeg er på jagt efter en stor lærkegren med nåle på som skal stå i en potte og pyntes.
Ha´en god dag i gode venners lag.

Annette sagde ...

Det må have været alletiders oplevelse at have hvalpen med i skoven for første gang, både for ham og for jer ☺
Hvor er den lærkekrans flot, godt gået. Og adventskransen er også blevet flot.

Anette sagde ...

Flot krans du har lavet. Synes det er sjovt at se alle de forskellige adventskranse rundt om i blogland. God søndag.

MissMuffin sagde ...

Mette, jeg overvejede det samme med de grene her inden jeg bestemte mig for en dørkrans, men de dryssede noget så forfærdenligt!
God jagt:)

Annette, det var rigtig sjovt, for han er en lille modig størrelse:)
Jeg er også godt tilfreds med begge dele, især kransen til døren:)

Anette, det er nemlig ret sjovt. Også hvor forskelligt vi tolker julen og julepynten:)

Leander sagde ...

Hvor er det en fin adventskrans! Kan specielt godt li' dine adventsnumre, hvor har du fundet dem?

Klem

MissMuffin sagde ...

Åh ha Julie, måske jeg købte dem i Salling sidste år. jeg kan virkeligt ikke huske det!!!