lørdag den 7. november 2009

Mørbrad med serranoskinke, sennep og mozzarella..

Det her er super velykket gæstemad og helt sikkert noget mange af mine gæster vil blive udsat for i fremtiden:)
Vi fik kødet sammen med hjemmebagte flutes, smør rør med flagesalt, salat og ovnbagte kartofler.
Opskriften er med inspiration af NBH, men med en del ændringer.
Jeg valgte at hælde lidt marsala over retten inden den skulle i ovnen, hvilket giver en dejlig stegesky at dyppe kartoflerne i..
Jeg forbedredte retten lige inden gæsterne kom, men den kan også sagtens forberedes i forvejen og så smides i ovnen lige inden de kommer..

Mørbrad med serranoskinke, sennep og mozzarella(4 pers)

2 afpudsede svinemørbrad skåret i små bøffer
Lige så mange skiver serrano som der er bøffer(jeg brugte 12 skiver)
1 kugle frisk mozzarella i skiver
basilikumblade
dijonsennep
2 tomater uden indmad, skåret i tern
salt, peber, olivenolie og smør
ca. ½ dl marsala

Bank bøfferne lidt flade og brun dem i smør og olivenolie. Krydr dem godt med salt og peber.
Når bøfferne er kølet så meget af, at de er til at røre ved lægges hver bøf på en skive skinke.
Smør bøfferne med sennep, top med lidt tomat og basilikumblade og skinken pakkes godt om hver bøf.
Læg hver pakke i et ildfast fad og kom en skive mozzarella ovenpå.
Hæld marsalaen ved og kom fadet i ovnen, til osten er smeltet og har fået lidt farve- ca 20 min.

Det var super hyggeligt at have besøg af Michelle og Anders, så mon ikke snart det skal gentage sig:)

6 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Uh hvor ser det godt ud. Jeg elsker også at bruge sennep til både at mørne kød med og give smag. Det skal helt sikkert prøves

Linebinevaskemaskine sagde ...

ej hvor ser det lækkert ud :) Mmm.. elsker mozzarella og serrano skinke ;) det må bestemt prøves

Anette sagde ...

det lyder rigtig lækkert. Har gemt din opskrift for det vil jeg gerne prøve en dag ;-) GOd lørdag.

MissMuffin sagde ...

Karin, sennep smager også lækkert til det meste kød..

Line, det blev altså også bar super lækkert og rigtig god gæstemad:)

Anette, det synes jeg du skulle gøre, det så lækkert!
God lørdag:)

Piskeriset sagde ...

Du skamforkæler dine gæster :-)
Det ser rigtig lækkert ud!

MissMuffin sagde ...

Piskeris, det her kunne altså også sagtens snige sig ind en lørdag aften bar til Kristian og mig, det er nemt og lækkert:)