torsdag den 22. oktober 2009

Lidt trøst..

Puuh, en hård omgang...
Vi kom en halv time før, men alligevel kom vi ikke længere end til våbenhuset og rigtig mange måtte stå udenfor under begravelsen. Selvom jeg ikke kendte ham så godt, så var det utroligt svært ikke at knibe en tåre, for man kunne virkeligt mærke familien sorg og begravelsen var meget smuk..
Efter sån en omgang havde vi brug for lidt at styrke os på, så da vi havde hentet Kristians nye fodboldspil og et SpisBedre til mig, måtte vi lige forbi min gamle arbejdsplads i Sallings bageri og hente lidt godt. Så nu har jeg lige nydt en kop te og en skovbærdrøm:)

11 kommentarer:

Mette Lykke sagde ...

Uha da det berøre altid mig meget at opleve de nærmestes sorg..
Det er særligt svært og sørgelig når det er børn og unge mennesker..
Jeg syntes i havde fortjent en lagkage, men den ser nu ualmindelig lækker ud den i fik..
Jeg plejer at tænde et lys for det menneske jeg har mistet, det trøster lidt..

MissMuffin sagde ...

Jeg har det på samme måde Mette og jeg måtte knibe et par tårer på deres vegne og fordi det er så uretfærdigt når det er så ungt et menneske..
Den lille skovbærdrøm er rigtig lækker, en klar favorit fra Salling:)

Pernille på 1. sagde ...

Det er sørme ikke altid at man lige kan se retfærdigheden i livet...

En lagkage ovenpå det er vist en rigtig god ide !

Knus

MissMuffin sagde ...

Nej, det er meningsløst.
Sån et ungt menneske...
Vi trængte til kage, stearinlys og sofahygge da vi kom hjem, det var virkeligt hårdt.
Knus

Eva Nynne sagde ...

Forstår godt at det krævede noget at styrke sig på efter sådan en omgang...
Pyha det gør så ondt indeni - det er så uretfærdigt, når "lyses slukkes" så tidligt.

Tanker fra Eva

Lone sagde ...

Det er også uretfærdigt, at et så ungt menneske skulle dø. Det må have været chokerende for Kristian og de andre festdeltagere.
Jeg kan godt forstå, at I følte jer helt udmattede efter begravelsen...
God aften til jer :-)

MissMuffin sagde ...

Eva, det er nemlig så uretfærdigt og man forstår ikke hvordan det kunne gå så galt.
Som præsten også sagde, så havde han været en vild teenager og i de år havde man frygtet, at det kunne ske, men nu hvor han var faldet til ro sammen med sin kæreste, hus og et godt job, så kom det om muligt endnu mere uventet..

Lone, Kristian var heldigvis ikke med til festen, men jeg ved, at de andre festdeltagere har det svært. Heldigvis er de en god fasttømret gruppe, så de hjælper hinanden.

Piskeriset sagde ...

Hvor er det trist :-(
Jeg har kun været til begravelser med ældre mennesker, hvor døden var ventet, men jeg kan godt forestille mig, hvor hårdt det må være at være til begravelse med et ungt menneske. Håber at vennegruppen er gode til at tale om det og huske på de gode minder med kammeraten.

MissMuffin sagde ...

Da Kristians mor døde i marts havde jeg aldrig været til en begravelse før og nu kan jeg tælle 2 på et halvt år..
Selvom jeg ikke kendte ham særligt godt, så vil jeg også sige at den her begravelse på en måde var hårdere, for ingen forstår hvorfor det skulle ske for så ungt et menneske...

Hanne K's verden sagde ...

Hvor har I godt nok guffet de sidste dage, hvor jeg ikke har været blog-aktiv. Den kage ser fantastisk ud!! Så lækre kager kan vi ikke købe hos vores bagere her i området... måske heldigt, for jeg ville have svært ved at modstå så fine kager.

Annette sagde ...

Huha, jeg forstår at det har været en hård omgang, det er bare så uretfærdigt at sådan noget skal ske.
I har absolut fortjent den lille kage og det kan næsten ikke gøres bedre når den kommer fra Salling.
Knus og rigtig god weekend.