torsdag den 15. oktober 2009

Flødeboller her og der og alle vegne:)

Vi lavede mandelbunde med almindeligt skum og nøddedrys.. Uden chokolade ligner mine sq en hvid shar-pei, haha...
Kurset var fint, men lidt besværligt synes jeg og der skal arbejdes igennem for at klokken ikke bliver over 22 og det er altså alligevel mange timer at lave flødeboller i, når kurset startede kl. 18..
Vi fik noget over 20 stk med hjem, med vaniljesmag, lakridssmag, hindbær eller jordbær. med forskelligt drys og i forskellige former- nogen runde og andre ovale ligesom vores:)
Det synes jeg er rigtig flot!
Jeg synes det var lidt besværligt at skulle stå med derhjemme, så det tror jeg nu ikke jeg kommer til, hvertfald ikke efter hans opskrift.
Nu ryger de med på arbejde til et lille flødebolle-event, så må vi se hvad kollegaerne synes om dem. Men sjovt, det var det og nu skal jeg nok også tilmeldes hans småkage-kursus her op til jul:)



10 kommentarer:

Piskeriset sagde ...

Nammenam! Jeg elsker flødeboller, og det er jo et dejligt syn det der :-)

Hvor er det fedt, at du har mulighed for at komme med til den slags arrangementer!

MissMuffin sagde ...

Jeg er lidt spændt på at smage dem, for efter at have stået med skum op og ned af armene var lysten ikke så stor:)

Ja, det er en af de fede ting ved Telenor- godt at Kristian blev da jeg sagde op:)

Annette sagde ...

4 stive timers flødebolle produktion, jeg kan godt forstå at du ikke lige havde lyst til at grovæde efter det. Men et flot syn er det og mon ikke kollegerne elsker dig højt i dag ☺

Grith sagde ...

Det ser lækkert ud, troede faktisk ikke man selv kunne lave flødeboller... Der kan man bare se.

Hilsen Grith

Mette Lykke sagde ...

Sidst på eftermiddagen når du er vær at gå sukker kold, smager de helt sikkert forrygende..

MissMuffin sagde ...

Annette, det var en hård omgang, hold op jeg var træt da jeg kom hjem!
De smager super lækkert og jeg var populær hos kollegaerne:)

Velkommen til Grith:)
Det kan man, de eneste sære ingredienser er glukose og et termometer + en del chokolade, så er det ikke så svært..

Mette, de er virkeligt gode. Summerbird go home, haha:)
Kollegaerne var meget glade for mig og der er endda til en lille ekstra pause imorgen:)

Lone sagde ...

Du har ret, MissMuffin, den foldede bolle kunne sagtens ligen en albino shar-pei :O
De er heldige dine kollegaer :)

MissMuffin sagde ...

Ja ikke:)
Nu er kollegaerne blevet helt vilde, så vi skal vidst selv på et lille flødebolle-kursus hvis det er muligt:)

foodfanatic sagde ...

Kære MissMuffin,
Faldt lige over din blog og dermed dit indlæg om flødeboller. Wauw hvor ser de bare helt geniale ud. Kan godt forestille mig, at det er en anelse besværligt, når dem man kan købe nu smager godt, men hey uanset hvad, så skal man ikke undervurdere wow-faktoren i at have fremstillet sine egne. Jeg kender i hvert fald ingen, der kan lave hjemmelavede flødeboller.
God weekend til dig.
Madglade hilsner, Nadia (foodfanatic)

Hanne K's verden sagde ...

Uhmmm, lækkert.
Hvordan smagte dem med lakrids?

Jeg har en gang fundet en opskrift på flødeboller inde på Summerbird - så jeg skal afprøve det på et tidspunkt. Sjovt med sådan nogle lidt udfordrende projekter.