onsdag den 14. oktober 2009

Uhm.. Flødeboller..

I aften har jeg spændende planer sammen med Lotte..
Vi skal via Kristians arbejde på flødebolle-kursus! Der skal laves håndlavede flødeboller med forskellige slags bunde og smag og jeg er ret spændt på om det er noget vi kan finde ud af- Ude på kurset skal vi mødes med Pia og veninde, så vi skal nok få det sjovt.
For nogle år siden har jeg selv forsøgt mig med at lave flødeboller og lad mig sige det sån her: det var ingen succes:)
Så hvis de stille tilstande på arbejde kan bære det, så flexer jeg nok lige en time så jeg kan komme hjem og hvile mig inden kurset starter. Vi skal lave flødeboller fra 18-22, så det bliver en lang dag idag...
Senere, afholdes der jule-småkae-kursus og det bliver vi vidst også nød til at tilmelde os:)

13 kommentarer:

Lone sagde ...

Jeg anede ikke, at man selv kan lave flødeboller... Du må tage kameraet med, så vi kan se, hvordan arbejdsgangen er :)

Det er bare for lækkert det billede! :O
God fornøjelse til dig og veninderne :)

Eva Nynne sagde ...

Nej hvor godt - det gad jeg godt lære...

Spændt på at høre/se hvordan det går.

Mette Lykke sagde ...

det bliver spændene at se dine flødeboller..

MissMuffin sagde ...

Lone, det kan man sagtens.
Nu håber jeg så bare, at jeg kan lære de rigtige teknikker så de også bliver flotte:)
Jeg regner hvertfald med at have kameraet med og evt. bringe en opskrift, hvis vi får nogen med hjem som dengang vi lavede konfekt- det er nemlig samme sted...

Eva, det er lidt spændende og se hvor svært det er.
Jeg har jo været på konfektkursus samme sted, det var rigtig godt..

Mette, nu må vi se om de overhoveder bliver så pæne at de kan komme på bloggen, haha:)

Pernille på 1. sagde ...

Det bliver bare så spændende, jeg har også engang forsøgt mig med at lave dem selv, de blev heller ikke smadder gode, så jeg håber at du viser os nogle tricks :)

Knus

Tina kristine sagde ...

mums mums vi glæder os til at høre nærmere ;0)

MissMuffin sagde ...

Pernille, jeg synes også det er svært, især når chokoladen skal på!
Jeg lover at komme med tips og tricks hvis jeg synes de er brugbare:)

Tina Kristine, jeg glæder mig til at smage dem, haha:)

Anonym sagde ...

Uhmmm hjemmelavet flødeboller... det er bare sagen... En købe flødebolle bliver aldrig det sammen efter man har lavet dem selv. God fornøjelse

MissMuffin sagde ...

Vibeke, jeg må også sige at have fået en forkærlighed for Frelsens eller Summerbirds hjemmelavede flødeboller, de smager meget bedre:)
Nu må jeg se om vores egne kreationer kan leve op til det..

Irene sagde ...

Søde MissMuffin, jeg er ked af at jeg helt har overset at du har tagget mig til en Farveblogleg for mange indlæg siden, det er ikke forde jeg ikke gider være med, men den er smuttet i farten..Tiden i øjeblikket er lidt hektisk, men en anden gang er jeg frisk :-)
PS. Glæder mig til at høre mere om de LÆKRE flødeboller :-) KNUS

Linebinevaskemaskine sagde ...

åhr :D snyd snyd snyd. er der andre måder man kan tiltuske sig sådan et kursus på? god fornøjelse :)

frk. Bibo sagde ...

DET glæder jeg mig til at læse nærmere om. NØJ, det er mange år siden jeg sidst lavede flødeboller. ;-) Rigtig god fornøjelse.

MissMuffin sagde ...

Irene, det skal du slet ikke tænke på:) legen er bar for dem, som har tid og lyst, det er ikke tvang:)
Mon ikke du har tid til at være med næste gang:)

Line, det skal foregå gennem personaleforeningen på dit arbejde, så koster det 150-200 kr ellers kan man vidst komme på sån et kursus for 400 kr +...
Ring ud til foodcollege og hør:)

Bibo, det er da besværligt at lave dem derhjemme, synes du ikke?