torsdag den 1. oktober 2009

Hvad spiser i til morgenmad?

Jeg er ved at køre træt i min morgenmad.
I lang tid har jeg spist havregrød/5-kornsgrød med akaciehonning, græsk yoghurt og bær eller youghurt med muesli.
Det bar ligesom det bliver lidt kedeligt i længden..
Jeg savner lidt mine smoothies, men ind til jeg får mig en ny blender, der ikke larmer ligeså meget som en motorsav, er det udelukket her om morgenen...
Og Nutella-madder kan man altså ikke leve af:)

Idag er der lang torsdag ligesom alle andre torsdage.
Emma er afsat til farmor og farfar, for Kristian har lidt overarbejde og så vil han hente mig ved toget, så vi kan få handlet en smule til weekenden.
Så en lang og lidt kedelig dag er forude, men snart er der også weekend:)

13 kommentarer:

Annette sagde ...

God morgen Nørresundby, sikken et skønt morgenmads billede.
Min morgenmad består af frugt med yoghurt. Min favorit morgenmad er brød med ost og marmelade, men qva vægtproblemer ☺ er jeg gået over til frugten.
Hav en rigtig god og desværre lang torsdag.

MissMuffin sagde ...

Ja, men det er desværre fundet på nettet og ikke herhjemme, haha:)
Jeg spiser gerne rugbrød med ost til morgen, men det er jeg også kørt lidt surt i..
Jeg får også altid lidt frugt i eller til min yoghurt.
Til min morgenmad hører nemlig altid frugt og et glas vand...
Ha en god dag:)

Pernille sagde ...

tjah, det her hjælper nok ikke så meget ;-)

Jeg har delt året op (kan jeg se) om sommeren får jeg mest rugbrød med pålæg eller yoghurt med müsli, men du kan selv lave müslien og det gør den da lidt mere spændende + du kan eksperimentere uden at skulle af med alt for mange penge ;-)

om vinteren, eller well den årstid der er startet nu anyway er det grød, havregrød eller en af Aurions grødblandinger, jeg vil teste dem fra Irma også, men der er sq ikke lige en Irma her omkring ;-) hvis det er aurions kommer jeg altid en most banan i, men havregrøden kan jo også varieres, med æbletern kogt med, rosiner/abrikoser kogt med for at søde... Den grønne pige har flere forslag ;-)

ups, sorry, det blev lidt langt ;-)

MissMuffin sagde ...

Haha, det gør ikke noget:)

De der grødblandinger, de er altså bar slet ikke mig, jeg har prøvet 2 slags og det var ikke mig...
Jeg elsker havregrød med æblemos og kanel, det er en klar december-favorit:)

Tak for forslagene:)

Kathrine sagde ...

Bliver helt sulten af det billede!
Jeg får selv noget så kedeligt som branflakes med mælk, måske et stykke frugt, lidt juice og en bolle med smør, men kun hvis jeg har bagt :) Men ingen gode fif desværre..

Har slet ikke tålmodighed til at lave smoothies om morgenen, uanset hvor meget jeg gerne ville ;)

MissMuffin sagde ...

Jeg kan ikke så godt li de der flakes, de bliver så hurtigt bløde og slatne.. Ikke lige mig:)

Jeg laver min smoothie om aftenen ved at komme frosne frugt/bær i blenderglasset sammen med valleprotein, hørfrøolie og lidt soyamælk og så i køleskabet.
Næste morgen brækker jeg bar li en banan over og kommer deri og så i blenderen, så går det stærkt.
Men min blender vækker hele huset:)

Anonym sagde ...

Min morgenmad består her om vinteren som regel af:
Havregrød, æbletern, kanel, hakkede mandler og lidt akaciehonning ovenpå.
En anden favorit er:

Ymer/a38 naturel, hårdristet rugbrød skåret i små tern, banan/æble/ananans i små tern, hakkede nødder og list honning på toppen - MUMS det er godt :0)

Lisa

Ps.: Jeg har fået pakken - og hvor ER det noget flot papir :0) jeg glæder mig til, at komme hjem og pakke op og bladre i den :0)

Mette Lykke sagde ...

Min morgen mad er ikke særkig spændene, en kop kaffe og en oetemad med syltetøj, og så en kop kaffe til..
Det morgenmåltid der er på billede vil jeg da godt have severet hver dag..
God langtorsdag og husk at glæde dig til kagen.

MissMuffin sagde ...

Lisa, det lyder altså også lækkert begge dele:)
Men jeg kan kun spise sån noget med kanel omkring jul hvis jeg ikke skal være i julehumør hele tiden:)
Jeg håber at du kan bruge bogen hvertfald, jeg er glad for min:)
Papiret er nemlig så fint, der skal også hentes noget mere inden jeg løber tør:)
Knus

Mette, ostemadder er altså også gode, men kaffen må du beholde for dig selv:)Jeg gad også godt stå op til fx. pandekager hver morgen, uhm..
Vi har fået Othello-lagkage idag, den var simpelthen fantastisk:)
Knus

Piskeriset sagde ...

Jeg spiser næsten altid A38 eller yoghurt med friske frugtstykker ovenpå. Om fredagen har vi morgenmad på arbejdet, og der spiser jeg som regel et stykke hvedebrød med ost på (elsker ost!!), og ind imellem kan jeg også finde på at bage en weekend, så der er til en ostemad dagen efter. Yderst sjældent får vi amerikanske pandekager med sirup - det er guf, men desværre også noget, der let sætter sig på sidebenene ;-)

MissMuffin sagde ...

Jeg er bar så sulten om morgenen at det skal være noget der fylder godt:)
Jeg elsker også pandekager og gerne de speltpandekager jeg har lavet et par gange, de er altså super gode og ikke vildt usunde:)

Piskeriset sagde ...

Jeg har i mange år ikke spist morgenmad i hverdagene, så yoghurt med frugtstykker mætter mig godt - men så skal jeg til gengæld også have et stykke frugt eller en gulerod omkring kl. 10 :-)

Og ja, speltpandekagerne er jo gode - jeg kommer bare til at putte sirup på, og så er de alligevel ikke så sunde! :-D

Anonym sagde ...

Det er forskelligt. Jeg vælger i mellem havregrød med frugt, musli med frugt og sojadrik, sojayoghurt med musli og frugt eller ymerdrys, bagt havregrød, gryn med rosiner, frugt og sojadrik, den glade maves grød, øllebrød med sojaflødeskum og nogle gange et grovt skive brød med enten avocado, figpålæg osv. I dag fik jeg to små grove pandekager med bærkompot og et stykke frugt.