lørdag den 10. oktober 2009

Oops.. Nu igen...

Jeg bliver snart bekymret for om mit hang til nye kogebøger udvikler sig fra at være en hobby til et usundt afhængigheds-forhold:)
Skulle bar lige købe 2 ting i Føtex til weekendens bagerier, men så kom jeg forbi bogafdelingen. Hvorfor er det, at den står helt oppe ved kasselinjen? Det må da være helt politisk ukorrekt, ligesom at placere slikken deroppe!
95 kr og så var 506 sider kogebog min, altså sikke noget. Nu vil jeg altså prøve at styre mig og ikke købe flere kogebøger de næste par måneder. De må skrives på julens ønskeseddel i stedet!

Kristian fik bestilt sine nye playstation3 spil mens jeg osede lidt i de omkringliggende butikker, dog uden at finde noget særligt. Der røg 2 ruller gavepapir med hjem og den obligatoriske buket blomster på torvet. Torvet bugner af lækre grøntsager, men jeg holdt mig i skindet, for den næste uges tid er vi ikke så meget hjemme til at spise aftensmad sammen og vi har masser af mad i køleskabet.
Emma har været på sin daglige gåtur i det dejlige vejr, så nu vil jeg lige kigge lidt i den nye kogebog inden jeg kaster os over lørdagens gøremål.
Kristian er for en gangs skyld til fodbold:)

10 kommentarer:

Linebinevaskemaskine sagde ...

fyyyyyhh ;) endnu en kogebog til samlingen.

MissMuffin sagde ...

Jaa, jeg skammer mig også:)

Annette sagde ...

Jeg er sikker på, at bogafdelingen er placeret tæt på kassen fordi de kender dit afhængighedsforhold ☺ Men du behøver absolut ikke at skamme dig, vores nabo fortalte mig for nylig, at hun har over 400 kogebøger og en veninde hjemme i Danmark er næsten oppe på samme antal ☺
Hav en rigtig god lørdag.

Piskeriset sagde ...

Det er altså godt - så har jeg ikke nær så meget dårlig samvittighed over de seneste køb! :-D

Hvor mange ekstra opskrifter er der egentlig i bogen?

Charlotte sagde ...

he he he :-) Herligt!
Det lyder som mig.
Jeg glæder mig til at se hvilke opskrifter du falder over i bogen ... der er mange gode :-)
Rigtig god weekend.

MissMuffin sagde ...

Jeg skal også nok ende deroppe med tiden Annette, jeg elsker kogebøger og kan læse dem som godnatlæsning:)

Piskeris, det altid rart at se andre kan være lige så tossede..
Ehm, jeg ved det ikke helt med sikkerhed, for det er ikke tydeligt markeret.
Jeg tror, at det er de opskrifter der er bag i bogen, hvor der er menuforslag og det er ikke så frygteligt mange og ingen billeder..

Charlotte, jeg synes også der er rigtig mange spændende opskrifter deri, der er allerede et par stykker der skal afprøves i nærmeste fremtid:)

Hanne K's verden sagde ...

;D Man må gerne købe kogebøger ... og gerne mange af dem!!!
(det siger jeg til mig selv - ofte)
Den du der fik med hjem, ville jeg også gerne eje.

MissMuffin sagde ...

Hanne, jeg viser lige Kristian dit indlæg som forsvar, han synes vidst jeg er ved at blive lidt små-tosset:)
Den ser rigtig god ud og der er rigtig mange spændende opskrifter. Jeg kan også se, at nogle af mine ynglingsopskrifter jeg har fundet på nettet eller fået af bekendte stammer fra den her bog, det lidt sjovt..

Anonym sagde ...

Det er en genial kogebog :-) Jeg har den -s-
Jeg ved ikke helt hvad det er med de der koge/bage bøger. Men jeg kan heller ikke gå forbi en stak kogebøger, uden at komme til at købe en af dem... eller flere. Men tilgengæld ejer jeg ikke særlig mange sko..... Altså ifølge mig selv ;-)

MissMuffin sagde ...

Vibeke, det har du ret i:)
Jeg har faktisk ikke så mange sko, men så har jeg sikkert så meget andet, haha:)
Jeg synes, at maneg af de lidt dyrere kogebøger har været sat rimeligt ned her på det sidste og sån et godt tilbud kan jeg ikke lade gå forbi:)