tirsdag den 27. oktober 2009

Boligdrømme..

Kristian og mig bor ikke sån rigtig sammen endnu.
Han har en lille ejerlejleighed inde midt i Aalborg centrum, som der står til salg, men vi bor her i Nørresundby.
Lejligheden er kun 48 kvm, så den er for lille til, at der kan bo 2 mennesker og hund, så vi kører med dobbelt husleje og har nærmest gjort det de sidste par år. Da Kristian endeligt tog sig sammen og fik den sat til salg, ja, så var det her midt i krisen og ingen ting har vi hørt på den.
Jeg er så træt af at vente på den skide lejlighed bliver solgt, for før er der ikke økonomi til at flytte..
Min lejlighed er fin og billig, men jeg er så træt af at bo så tæt op af naboerne, der virkeligt ikke tager hensyn- det er så noget familie, så det er heller ikke til at klage.
Naboens søn tager ingen hensyn til nogen ting og til februar flytter min 18-årige fætter ind nedenunder, i stedet for Sofie og Lasse, så jeg kan mærke jeg allerede er begyndt at tage sorgerne på for forskud, for der skal nok blive en del larm.
Så hvis der er nogen der mangler en lille lejlighed i Aalborg må i ENDELIGT sige til, så jeg ka få mit lille hus et stille og roligt sted...

12 kommentarer:

Annette sagde ...

Jeg håber at det lykkes for jer at få lejligheden solgt, så du kan få dit stille, rolige, hyggelige lille sted, Pøj-pøj.

Karin Grøn sagde ...

Jeg tror I landbobørn har lidt det lidt svært med naboer der larmer. Vores datter klager over det samme. Hun kan ikke forstå at det er nødvendigt at prøve sine gulvhøjtalere i en lejlighed på 35 kvm en onsdag nat kl 3 og det kan jeg egentlig heller ikke, men almindelig omtanke for andres behov- her for søvn- er åbentbart svært at mobilisere for nogle mennesker.

Lone sagde ...

Det er ærgerligt at betale to huslejer. Lejligheden burde snart kunne sælges. Mæglerne siger jo, at det går meget bedre med salget igen.

Jeg håber inderligt, at du snart får opfyldt din drøm om et bondehus et stille og roligt sted :)

Fortrød det par, som var ved at købe kolonihavehus i nærheden af jeres? Jeg kan huske, at du frygtede at få dem som naboer...

Rigtig god dag til dig og Emma-pigen.

Grith sagde ...

Nej hvor jeg kender det. Vi bor 5 på 66 kvm. En lille lejlighed i larmende københavn.

Vi drømmer om et hus udenfor byen. Og det kommer langsomt tættere på. Nu er der 1 år og 2 måneder tilbage til jeg er færdig med min uddannelse. Så skal vi sparer lidt op og så kan vi få huset...

Men nej hvor jeg glæder mig så ejg forstår dig godt - jeg krydser fingre for at nogen kommer og køber lejligheden.

MissMuffin sagde ...

Annette, det håber jeg virkeligt også:)

Karin, jeg har haft det fint som by-menneske nogle år, især de år hvor jeg var single og der var fuld fart på. Nu savner jeg lidt ro, men nu ikke helt ude på bøh-landet ligesom Voerså:)

Lone, det er nemmeligt ærgeligt og vi sidder lidt hårdt i det- hvertfald i forhold til hvad vi kunne..
Jeg håber de har ret, når de siger markedet er ved at vende..
De fandt ingen kolonihave, men de leder stadig, så det er ikke sikkert endnu. jeg håber, at de finder et i en anden haveforening..

Grith, det er også mange mennesker på lidt plads!
Vi skal bar have et lille ego-hus til os 2 og hunden og heroppe er priserne ikke helt så høje som på djævleøen:P

Madame sagde ...

Øv, jeg håber, at det meget snart lykkes jer at få solgt Kristians lejlighed - og jeg kan godt forstå, du er meget træt af at vente!

Mette Lykke sagde ...

Det skal nok lykkes det hele..
Her på ærø, kan du få et fint byhus i Marstal for 800000-
Men så er det også i tip top stand..
Hvis du vil bo lidt uden for byen kan du få en stor landejendom for 600000-..Og Emma kunne lege med Sofus..
Knus og stort smil.

MissMuffin sagde ...

Madame, den lejlighed er jo simpelthen bar en rigtig irriterende forhindring, det er lidt svært ikke at blive lidt negativ engang imellem:)

Åh ha Mette, jeg føler mig skam fristet, men det kan vidst ikke lige lade sig gøre med vores job osv, men tanken om at blive ø-boer er faktisk lidt hyggelig:)
(Måske ikke for Kristian)
Igår da Emma og mig gik tur ved fjorden kunne vi kigge ud på den lille ø Egholm. Super charmerende sted og jeg sendte også lige dit liv som ø-boer en lille tanke:)

Anette sagde ...

Håber i snart får solgt lejligheden - det er da penge man sikkert sagtens kunne bruge til andre ting. Krydser fingre for at det snart lykkes for jer.

MissMuffin sagde ...

Anette, tak for tanken:)
Det bliver selvfølgeligt heller ikke billigt at købe hus og slet ikke når jeg er på elevløn, men så ryger i det mindste ikke bar ud i luften!

VillaVillaKulla sagde ...

I får jeres hus søde, ingen tvivl om det. -Og når I gør det, kommer vi og hjælper :) Sådan et huskøb har en tendens til at smitte, så bare tag det roligt. Du bliver glad for den lille lejlighed igen. Indtil da, må du komme og bo hos os så meget du har lyst!

MissMuffin sagde ...

Pas på hvad du siger, lige pludseligt bor jeg nede i kælderen:)
Ej, der er bar lige et par fine huse i min kikkert og den eneste hindring er tvære Kristian og den dumme lejlighed..