tirsdag den 27. oktober 2009

Pastagratin med tomat, basilikum og forårsløg..

Nem og hurtigt mad:)
Opskriften er fra "pasta basta" af Tine Tolstrup, som er fuld af lækre pastaretter..
Det smager dejligt mildt og friskt og så elsker jeg bar pasta! Der skulle egentligt 24 sorte oliven i, men dem har jeg udeladt, for det er ikke lige vores livret herhjemme og så har jeg krydret lidt ekstra.
Pastaen blev serveret med stegt kyllingebryst med serranoskinke, grøn salat og dejlig sprødt valnøddeflutes- og selvfølgeligt ekstra parmesan.

Pastagratin med tomat, basilikum og forårsløg(4 pers)

250 g frisk pasta (fettuccine)
6-8 gode tomater
2 forårsløg
4 fed hvidløg
6 spsk friskrevet parmesanost
1 bdt. basilikum
urtesalt, citronpeber, citronskal, olivenolie

Kog pastaen efter anvisningen på pakken.
Skær tomaterne i både og svits dem i lidt olivenolie.
Snit forårsløgene i tynde skiver og pres hvidløget.
Tilsæt det til tomaterne og krydr godt. Lad stege med et par minutter.
Tilsæt en smule af osten og lad det varme med et øjeblik.
Bland den afdryppede pasta sammen med grøntsagerne og kom det i et ildfast fad.
Hak basilikumbladene groft og kom dem i retten.
Drys med parmesanost.
Gratineres i 15 min ved 180 gr, til osten er sprød og gylden.

2 kommentarer:

Linebinevaskemaskine sagde ...

ej det ser godt ud :)eeelsker også pasta. men med tomat, basillikum og parmasan så kan man bare ikke gå galt i byen. er det nogen speciel parmasan du bruger?

MissMuffin sagde ...

Pasta er bar det bedste!
Lige den her gang var det en rest af et lækkert stykke fra Sallings delikatesse, men ellers køber jeg normalt bar hvad Føtex køledisk byder på, for min pengepung kan ikke holde til for meget Salling Super:)